Gå til innhold
  • Bli medlem

Liggeunderlag Trangoworld


Eivindsh

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi har kjøpt oss to liggeunderlag av typen Artiach Trangoworld  Comfort Air og lurer litt på hva vi egentlig kan vente oss av et liggeunderlag til denne prisen.

(https://xxl.no/artiach-trangoworld-comfort-air-195-x-6-5x-9cm-liggeunderlag-bla/p/1098492_2_style)

Komfortmessig er de helt ypperlige for oss. Nesten som å ligge hjemme i senga, men jeg måtte pumpe opp mitt etter tre timer da jeg tok nedi bakken når jeg lå på siden. Da klokka ringte etter tre nye timer gikk jeg nedi med rumpa når jeg satte meg opp.
Dama kom seg gjennom natta fint med sitt, men hun også gikk nedi med rumpa da hun satt seg opp om morgenen.
Begge er helt nye, og dette er første gang vi bruker de.

Hadde egentlig tenkt å kjøpe Therm-a-rest, men fikk anbefalt dette i stedet av en som jobbet i butikken.
Kan man forvente at et liggeunderlag til ~1000.- skal holde på luften natten igjennom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Det mener jeg er en klar reklamasjonssak om det ikke skyldes feil bruk. Sjekket du at ventilen var lukket skikkelig? 

Jeg hadde et exped-underlag en gang som det sivet luft ut av i løpet av natten. Returnerte og fikk pengene tilbake/nytt underlag uten at butikken gjorde en mine. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng

Jeg pleier å ha de litt myke. Når jeg sitter er rompa i bakken, når jeg ligger er jeg ikke i bakken.

Tror undelaget et helt flott jeg. Blir det kaldt kan du legge ett tynt billig skumunderlag over eller under, så klarer su deg lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Eivindsh skrev:

Hei!

Vi har kjøpt oss to liggeunderlag av typen Artiach Trangoworld  Comfort Air og lurer litt på hva vi egentlig kan vente oss av et liggeunderlag til denne prisen.

(https://xxl.no/artiach-trangoworld-comfort-air-195-x-6-5x-9cm-liggeunderlag-bla/p/1098492_2_style)

Komfortmessig er de helt ypperlige for oss. Nesten som å ligge hjemme i senga, men jeg måtte pumpe opp mitt etter tre timer da jeg tok nedi bakken når jeg lå på siden. Da klokka ringte etter tre nye timer gikk jeg nedi med rumpa når jeg satte meg opp.
Dama kom seg gjennom natta fint med sitt, men hun også gikk nedi med rumpa da hun satt seg opp om morgenen.
Begge er helt nye, og dette er første gang vi bruker de.

Hadde egentlig tenkt å kjøpe Therm-a-rest, men fikk anbefalt dette i stedet av en som jobbet i butikken.
Kan man forvente at et liggeunderlag til ~1000.- skal holde på luften natten igjennom?

Vi har hatt dette liggeunderlaget i noen år og bortsett fra at det er litt glatt å ligge på, så har det fungerte veldig fint. Holder på luften gjennom natten, ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Eivindsh skrev:

Komfortmessig er de helt ypperlige for oss. Nesten som å ligge hjemme i senga, men jeg måtte pumpe opp mitt etter tre timer da jeg tok nedi bakken når jeg lå på siden. Da klokka ringte etter tre nye timer gikk jeg nedi med rumpa når jeg satte meg opp.
Dama kom seg gjennom natta fint med sitt, men hun også gikk nedi med rumpa da hun satt seg opp om morgenen.
Begge er helt nye, og dette er første gang vi bruker de.

Hadde egentlig tenkt å kjøpe Therm-a-rest, men fikk anbefalt dette i stedet av en som jobbet i butikken.
Kan man forvente at et liggeunderlag til ~1000.- skal holde på luften natten igjennom?

Send det tilbake. Ikke mer enn 1 mnd siden jeg fikk igjen pengene for et Therm-a-rest av nettopp samme grunn. Også hos XXL.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres litt pussig ut at det skal være feil på begge to. Jeg ville dobbeltsjekka hjemme, før jeg ev reklamerte. Fyll dem opp og la dem ligge en stund. 

Om det var store temperaturforskjeller, kan det kanskje ha noe å si? Jeg er stadig overrasket over hvor mye temperaturen har å si for trykket i min packraft .... Ble de blåst opp «i sola», for så å ligge på mot en kald bakke en kjølig natt, kan det spille en rolle. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på 800moh og det var god temperatur på natten. Sikkert rundt 15° eller mer.

Når vi blåser de opp slik vi ønsker er de faste og fine; kan sette knærne i de uten å være i kontakt med bakken.
Det endrer seg som sagt i løpet av 5-6 timer.

Så vidt jeg vet har vi brukt de riktig; det er to propper over enveisventiler.

Jeg tester uansett litt mer hjemme i stua før vi reklamerer på de.
Takk for gode tilbakemeldinger!

Eivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.