Gå til innhold
HannKatta

Lars Monsen: - Dropp dopapiret på tur

Anbefalte innlegg

Å være realist kan ofte bli betegnet som surmulete, ja.

Når det gjelder dette Monsen-opplegget synes jeg NRK oppfører seg litt drøyt. De og Monsen inviterer alle med på tur, men tar null ansvar foruten å be folk dra sporløst. Her hos oss starter de på et lite turiststed, der kapasiteten i juli er sprengt allerede. Men når man spør NRK, så later de som de ikke har noe ansvar for at det kan komme masse ekstra folk hit. "Det er ikke Justin Bieber som kommer", var ett av svarene de serverte da de fikk spørsmål om det. (Som i all hovedsak ble svart med total fraskriving av ansvar.)

Nei det er det ikke, men det er Lars Monsen.

Jeg synes det er forkastelig av NRK å skyve ansvaret for å sørge for at dette går bra over på alle andre. Ellers flott opplegg, og heldigvis er det en del som tar ansvaret de egentlig ikke har, som gjør at dette forhåpentligvis går bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, Mareng skrev:

Det beste er å drite i sjøen. Og i sjøen kan man gjerne hive dasspapiret også, så lenge det ikke driver inn og blir liggende i fjæra?

I deler av landet gjøres det jo rent i fjæra to ganger i døgnet til og med. Dette med driver inn og blir liggende i fjæra spurte jeg en som guider turister i kajakk store deler av året om, han praktiserer å bruke flomålet. Jeg så for meg at det fort kunne komme en komling drivende forbi leiren liksom, men det sier han ikke har skjedd. Da antar jeg det er en ok praksis. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliter og sliter - når det er 45 (i hvert fall har jeg fått det opplyst om besøket her) de trenger hver dag til å bære åtte kilo for NRK i tillegg til eget utstyr, så er det vel ikke nødvendigvis et godt bilde på hvor mange som vil gå med Monsen. I tillegg kommer alskens andre frivillige - og de som bare vil gå på tur.

Allerede i slutten av april var det registrert over 50 frivillige her i Vesterålen, fikk jeg opplyst av turlagets koordinator. De fleste fra andre steder i landet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er sikkert en del av dem som går flere dager på rad vil jeg tro, i hvert fall tilreisende. Blir det flere så kan det vel bli litt mindre vekt på hver - og så er det vel en del også som kan tenke seg å hjelpe til, men ikke har rygg eller form til akkurat bæring. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.