Gå til innhold
  • Bli medlem

MSR Hubba NX vs Marmot Tungsten UL vs Helsport Reinsfjell SL


NinaSG

Anbefalte innlegg

Jeg tenker kjøpe mitt første telt. Mine «krav» er lav vekt (er ikke særlig sterk...) og god romfølelse med flere inn-/utganger, derav kuppeltelt. 

 

Teltet skal brukes til fjellturer på sommerstid. Hva gjelder størrelse så skulle jeg gjerne holdt vekten til et 2-manns telt, men ser for meg at et 3-manns telt er mer praktiske for to personer som ikke ønsker å ligge oppå hverandre. 

 

Prismessig er jeg OK med å bevege meg opp rundt 8000. 

 

Etter å ha lest mye her og ellers på internett (samt tatt en kjapp tur innom en sportsbutikk) vurderer jeg nå følgende tre telt-serier:

  • Marmot Tungsten UL
  • MSR Hubba NX
  • Helsport Reinsfjell Superlight

 

Har noen erfaringer med én eller flere av disse? 

 

Marmot Tungsten UL serien virker være den letteste (jippi!), men jeg frykter det kan bli vel mye trekk med dette teltet... Noen som har hatt med i fjellet? (Har funnet lite om dette teltet i UL utgave.)

 

Om jeg går for Tungsten UL eller Hubba NX kommer jeg til  kjøpe footprint (til tross for ekstra vekte) slik at samtlige tre telt kan settes opp i regnvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har MSR Hubba Hubba NX og det er ett flott telt, men bare under tregrensa. Jeg liker ikke det teltet når det blåser kraftig, da blir det veldig luftig og det er heller ikke særlig vindstabilt. 

Det er helt ok å ligge to stykker i teltet, vi bruker ett long wide og ett regular liggeunderlag og det passer helt perfekt. To long wide passer neppe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.