Gå til innhold
  • Bli medlem

Arc'teryx


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Halloen!

Skal kjøpe en jakke nå.. Og rota rundt lenge for å finne en! Hadde tenkt å kjøpe noe til rundt 3500 kr. Men har funnet ut at Arcteryx lager noe fine greier! Så tror jeg kommer punge ut litt ekstra, siden jakka kommer vare en stund til mitt bruk!

Er det like bra som folk i butikken sier? :lol:

Arcteryx, Theta AR Jacket, noe som har erfaring med denne jakka i så fall? Eller som har noe erfaring med andre ting Arcteryx lager?

Takknemmelig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arc'teryx er bra det, ingen tvil om det, men du må ikke utelukke andre merker da...

Jeg valgte for en stund siden Patagonia i steden for Arc'teryc hovedssakelig fordi jeg ligger midt i mellom L og XL på Arc'teryx sine jakker...

Ellers kan det jo nevnes at om det ikke er bråhast finner du Arc'teryx jakker på salg (-30%) med jevne mellomrom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kjøpte Theta AR jacket for snart 4 år sidan, og er svært godt nøgd. Om eg skal sette fingeren på noko, må det være at eg ikkje har dobbel glidelås og at stopperane for stramminga i livet er på innsida av jakka. Stopparar kan sjølvsagt fjernast og montere nye i lommene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dobbel glidelås? Et must?

Vurderer kjøpe Alpha SV jacket. Kun enkel glidelås, men virka som den var ganske vanntett.

Ellers vurderer jeg Norrøna Arch Wall, tyngre. Men mer stretch, og mer slitesterkt stoff. Er også med snølås som kan fjernes. Men sitter ikke like godt som Alpha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbel glidelås? Et must?

Vurderer kjøpe Alpha SV jacket. Kun enkel glidelås, men virka som den var ganske vanntett.

Ellers vurderer jeg Norrøna Arch Wall, tyngre. Men mer stretch, og mer slitesterkt stoff. Er også med snølås som kan fjernes. Men sitter ikke like godt som Alpha!

Passform er kanskje det viktigste spør du meg, i alle fall når alle alternativene dine er såpass bra jakker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hva folk kler på seg må vel være akkurat det samme for deg eller? :wink: Er egentlig litt nysgjerrig på hvorfor! Hva jeg bruker penger på må vel være likegyldig for de fleste. Og hva den enkelte persons behov er, tviler jeg på at du vet hva er.

Ellers er vi nordmenn flinke til å ha meninger om alt og alle. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Peer Gynt er et godt eksempel på norsk jantelov, du skal ikke komme her og komme her......

Men han kan gjerne stå å fryse han når han har blitt våt fordi jakka hans ikke tålte det gode og forutsigbare norske været..... :lol:

Jeg kjøper i alle fall hva jeg trenger, uavhengig av hva andre sier eller mener. Ser ofte på prisen, og handler ofte på salg (produktene blir jo ikke dårligere av det). Pris er likevel ikke avgjørende, kvalitet og funksjon!!!!! OG DET ER NETTOPP DET SOM ER DISKUTERT UNDER DETTE TEMAET :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg mener ikke å legge meg borti hva andre folk bruker pengene sine på, men er det ikke slik at utstyr får vel mye oppmerksomhet enkelte ganger...? Kanskje utstyret får mer fokus enn naturopplevelsen. Kanskje er det viktigere å ha nyeste jakka fra North Face, enn å beherske tradisjonell bruk av kart og kompass...

Det var en klok mann som sa til meg at hvis du får reaksjoner på noe du sier eller gjør, kan det skyldes to ting. Enten har du bomma fullstendig, eller så har du truffet spikeren på hodet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De færreste av oss ville vel klart seg med kun det utstyret man brukte for bare noen få generasjoner siden, men været er jo da som nå det samme! Stemmer ikke det?

Ja, men da er det jo bare å bruke gammelt og godt utstyr for de som ønsker det.....

Jeg er først og fremst fluefisker og pleier jeg å si at gleden jeg har av hobby'n er tredelt; 1/3 Selve fiske, 1/3 turopplevelse og 1/3 planlegge, ha riktig utstyr osv.

Gleden av den siste 1/3 blir ofte ledd litt av (av venner og familie) og det for jeg tåle, men jeg går aldri med på at dette er en unødvendig del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det var litt bedre! :wink:

Litt ustyrsfreak er jeg nok. Men når andre reagerer på det, så tenker jeg ofte at det er ting de ønsker selv! Men er ikke alle som gidder ta seg råd til det. Og det kan jeg forstå, det svir litt i lommeboka når det blir kjøpt. Men jeg syns også at man da får et produkt som virkelig er bra. Driver først og fremst med klatring og ski/snowboard, og ellers seiler og går mye turer. Blir alltid et eller annet hver helg!

Jeg syns også det er litt forskjell på hva folk driver med og evt utstyrsbehov. Om man er bare å vandrer fra hytte til hytte, eller om det er kun skogsturer som man driver med. Så er jeg ganske enig at man ikke trenger så mye utstyr og kvalitet. Men sover man kun under himmelen eller i telt. Eller om man går på breer, driver med alpin klatring og andre greier, stiger ustyrsbehovet med mange tusenlapper! Men her også kan man kjøre Lada, framfor Rolls Royce.

Men når jeg kjøper utstyr, så er kvalitet viktig for meg. En grunn er at min tur-kammerat sliter ut to til tre jakker, mens jeg sliter ut en. Og en annen ting er komfort, og at plagget tåler å bli utsatt for ganske ekstreme værforhold. Og det gir en sikkerhet når man har behov for det, det føles godt!. Ellers må jeg nevne at folk holder absolutt helt kjeft når de er gjennomvåte og kalde, mens jeg er like god, tørr og varm! Jeg sier ingenting, men det er ganske så morro! :lol: Gir meg også fordeler som mindre behov for flere plagg... Og klæra som koster litt har fler bruksområder. Så sparer både plass i sekken og i skapet hjemme! Som helhet gir det meg langt større frihet. Og med mindre plagsomme elementer, jo bedre turer!

Ellers har jeg ikke kone/kjæreste, bor billig, har ikke bil. Og drar ikke på fylla hver helg. Bruker lite på klær ellers. Så siden jeg er helt hekta på å nyte naturen på stort sett alle måter, så tar jeg meg råd til det! God tur! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Enten har du bomma fullstendig, eller så har du truffet spikeren på hodet...

Er akkurat det jeg mener om nordmenn. Hva pokker har vi med hva den andre gjør? :wink: At vi har et ordtak for det, burde jo si litt til og med! Om kanskje folk hadde brukt like mye tid på å finne ut hvorfor de har meninger om andre, enn å bry seg med hva andre gjør. Hadde de kanskje funnet ut årsaken til det. Men som jeg pleier å si, det er vel noen som leser Se og Hør, og noen som ikke gjør det! :lol:

De færreste av oss ville vel klart seg med kun det utstyret man brukte for bare noen få generasjoner siden, men været er jo da som nå det samme! Stemmer ikke det?

-Skal love deg man kan utrette en del mer ting i disse dager enn før, og KUN pga teknologi og utstyr man får tak i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.