Gå til innhold
  • Bli medlem

JPEG-bilder


Gjest Turlyst

Anbefalte innlegg

Gjest Turlyst

Ser i Canon DPP at JPG-bildene er en del mørkere enn Raw-filene, ganske mye. Jeg kjører med bildestil Standard, uten endringer. Lurer på om jeg skal bytte over til neutral, eller lage min egen bildestil.

Andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Turlyst

Nå bruker jeg Canon DPP, men i standard bildevisningsverktøy er det samme. Var inne i Raw-filen og endret til nøytral, hvor farger ble mer slik jeg tok dem. Manglet skarphet og noe glans i bildet, men Nøytral er nøytral. Ønsker å finne gode parametre på en av bildestilene. Har bestilt Lightroom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men en JPEG fil som er hentet ut fra uansett kamera... er en komprimert og forenklet utgave av RAW filen som blir tatt. De fleste RAW filer oppleves grå og litt tamme før du "framkaller" de. Så utifra det du beskriver, kan det virke som du har bommet på en innstilling siden bildet blir såpass avvikende fra RAW filen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.