Gå til innhold
  • Bli medlem

Skogadalen, Mjølkedalspiggen, Sagi og Uranostinden


Anbefalte innlegg

Hei, eg og ein kompis planlegg sommarens fjelltur - ser på eit alternativ der me går frå Hjelle og opp Utladalen, med mål å finne ein bra teltplass i Skogadalen der me kan nå både Mjølkedalspiggen og Sagi, samt Uranostinden - frå Nordsida. Er det nokon som har gått på desse toppane med utgangspunkt i Skogadalen og kan dele etappetider og vanskelighetsgrader? Me er gode i høgden og har erfaring frå både Jounheimen og Sunnmørsalpane. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare gått Uranostraversen fra sør. Men har da gått ned nordsiden av Uranostinden og bre tilbake. Og stykket mellom Uranostinden og Slingsbytinden, er superlett. Bare et lite stykke steinrøys. Fra bandet der tar det kanskje en time maks vil jeg tro. Stykket mellom Skogadalsbøen og Uranostinden kjenner jeg ikke. 

Utladalen er veldig fin også. Skal dere gå nedi dalen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kan være litt lite drikkevann i skogadalen, Skogdøla har en inntak på ca. 1200moh. Og på tross pålagt minste vass føring er det ofte lite vann (Og de nedre delene er tilsatt bre vann)

Jeg ville nok satset på å finne en teltplass omkring bekkene som kommer ned øst for Uranosi. Herfra er det enkelt å komme opp i skaret mellom Slingsbytind og Uraknatten via Skogadalsbreen. Herfra enkelt opp Uranostind fra nord og så returnerer over Sagi og Mjølkedalspiggen og ned NNV langs ryggen.

Alternativt kan der telte etter inntaket på 1200m, er flere mindre vann omkring 1300moh, og så gå turn i motsatt retning.

Dere trenger kompetanse på bre og med enkel fjellklatring. Tidsbruken for dere sette dere ned og regne på selv, ut fra forutsetninger og erfaringen dere har med ferdsel i slikt terreng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.