Gå til innhold
  • Bli medlem

Telttur med barn i nærheten av Haugesund


Monics

Anbefalte innlegg

Annonse

Vi har hatt noen fine overnattinger i Leirvåg (Sveio) / Kirkegården ved havet.

Sandbekken i Tysvær har jeg også hørt skal være fint (ikke villmark, men flott tilrettelagt). Tenker dere å gå et stykke fra bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vigdarvatnet er flott, men enklest fra kano eller båt er min erfaring. Et eller to alternativer uten kano er å parkere på Apeland på Apelandsneset og derfra gå utover mot Skorpeneset på sti, eller kjøre til Lindøy ved Vigdarheim. Det finnes teltplasser ute på Lindøy.

En times tid fra Haugesund ligger vakre Etnefjellene. Noen kilometer på vei inn mot Olalia ligger Ongelsvatnet, der er det teltplasser like ved utoset, og fisk i vannet. Et annet alternativ er å parkere på Skarstøl/Kritle litt lenger øst og dra opp i Strypeheiene, evt. helt opp til Løkjelsvatnhytta og området der (ca. 5km), evt. klatre stigene opp til turisthytta, hvis ikke ungene er altfor små. :)

DSC_6738.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bjarne H.S. skrev:

Støttes. Om aktuelt er det utleie av kano ved Golfbanen i Sveio (kr 250 pr døgn mener jeg). Da får du låne med deg hengeren ned til vatnet for å laste av (få minutters kjøring). Er nok også mulighet for et telt eller to i enden av stien langs Bjellandselva (men der er nok hengekøye den optimale løsningen 😊).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.