Gå til innhold
  • Bli medlem

Hilleberg Nallo


Braxze

Anbefalte innlegg

Hei 

Eg er på utkikk etter nytt telt siden det er har no er begynt å bli slitt (diverse hemper, lommer og likande).

Kriterier eg har:
* Må vere Lett
* 2-3 season telt
* Det må vere litt høgde i inntertelet så eg kan sitte oppreist
* Vil ha eit telt med ein inngagn med litt plass i yttertelet. 

Har derfor pekt meg ut Hilleberg Nallo. Har nokon erfaring med dette teltet?? Kom gjerne med andre alternativ alternativ

 

Endret av Braxze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, Braxze skrev:

Har derfor pekt meg ut Hilleberg Nallo

12C47296-DD6E-45CB-924B-A68845363C2F.thumb.jpeg.8d37e95067393805a81abc0df5ac41e4.jpeg

Nallo 2 - Et veldig bra telt på alle måter, lett, står bra, lett å sette opp. Hilleberg kvalitet i det meste inkl plugger og barduner, samt pakksekk. Tror ut fra hva jeg har prøvd av telt at dette er er det beste universal tunnelteltet til Hilleberg. Et telt som trygt kan anbefales hvis vekt/holdbarhet er viktig. 

Eneste negative jeg kan se er høyden som er lavere i ene enden. 69F0F789-B09F-4BCF-A16B-2A0D9EE93EDB.thumb.jpeg.a1d5b9d20da0955e17ee0e1d52fa046b.jpeg

Funker til å med til lett vinterbruk/kaldt vær. 

Hvor høy er du når du sitter?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng

Fjellreven Abisko Lite og Abisko Shape ligner veldig på Nallo og Nallo GT. Men de veier litt mindre, har mye bedre veltilasjonsløsninger, og merkbart mindre pakkvolum pga. duksammensetningen.

Disse fungerer også yppelig i snø pga. høyt plasserte store ventiler. Og sommerstid kan forteltene rulles helt vekk og ytterteltet i fotenden kan rulles opp, man får da ett vindu i fotenden via nettingen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mareng skrev:

Fjellreven Abisko Lite og Abisko Shape ligner veldig på Nallo og Nallo GT

Legg merke til at disse trolig er veldig lave for å spare vekt. Det er ikke oppgitt stanglengder eller høyder på hjemmesiden heller, som jeg greier å finne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng
19 minutter siden, Memento mori skrev:

Legg merke til at disse trolig er veldig lave for å spare vekt. Det er ikke oppgitt stanglengder eller høyder på hjemmesiden heller, som jeg greier å finne. 

Nei, de er ikke veldig lave sammenlignet med Hillebergs tilsvarende tunelltelt.

Gå inn på Fjellrevenshop sine sider. Eks. Abisko shape 3 er en meter i høyde i innerteltet, 110 i ytterteltet. Det er en bug på de nye nettsidene til fjellreven slik at du ikke kan sveipe deg bort til videoen av teltene og målskissen.

De bruker samme DAC stenger som Nallo, men hovedstangen er 0,5 mm tykkere, for økt styrke der det trengs mest. Duken nede langs kanten er tykkere, mens duken i resten av teltet  er tynnere (men tykkere enn superlight - dette er telt med samme bruksområde som red label, men med helårsventilasjon også). Det er slik de har klart å redusere vekt og spesielt  pakkvolumet. Bunnduken er sterk og sklisikker innvendig (ikke siliconbehandlet innside).

Vurderte selv Nallo GT opp mot Abisko Shape da jeg kjøpte. Legg til vekt for repkit, det er ikke inkludert.

(Det grønne er mitt telt):

D6BF3D63-4250-4D8A-8EAC-16C2E4902C69.thumb.jpeg.c80ccfca14920cc4237640e4e81fc5b6.jpeg63A394AD-0021-4B94-B2BE-3C437EBFF58B.thumb.jpeg.31f1b1b0e7dbf54434fcc2b92c379835.jpeg87AEC1D8-E32A-4BA3-AA03-2989AC568CB0.thumb.jpeg.2cb1f5ddf4d9fc00b4bd727e81b19533.jpeg

F524AC92-6E45-4A3B-AD3A-025564D46A88.thumb.jpeg.5d51a59101737c2e5532f66369bfac07.jpeg

 

Endret av Mareng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode tilbakemeldinger :D
Såg ein annan tråd her på forumet, dei hadde for seg Salewa Sierra Leone Pro... vurdera å teste det då eg såg det var eit kjempetilbud på dette :D
Blir nok eit 2 manns telt nå, og eit 3 manns til høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.