Gå til innhold
Gjest fightingfalcon

Thermacell backpacker

Anbefalte innlegg

Har nettopp mottatt den og kun rukket å teste den på en tur foreløpig, så kan ikke gi altfor mange detaljer ennå, men etter det lille jeg har testet den:

- Liten og lett.Veier 129 gram (på kjøkkenvekta mi) i oppbevaringsveske. Kjekt å kunne bruke samme gassboks som til gassbrenneren. 
- Holder det meste av mygg borte i en radius på kanskje 3 meter fra der den stå
- Bruker lite gass og er enkel å tenne
- Fungerer ikke særlig godt når det er mye vind, naturlig nok, men da er heller ikke myggen særlig plagsom

En fyldig test kommer litt senere i sommer når den har fått være med på noen flere turer :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
24 minutter siden, Prebb skrev:

Kjøpte meg en slik jeg også. Testet den i går. Samme erfaring som Skjult lenke - logg inn for å se den
Hadde den andre fra før, men følte den var så svær, og så er det litt upraktisk å måtte kjøpe gasspatroner og matter når de ikke passer sammen i forbruk (litt à la pølsebrød og pølsepakker). Backpackeren virker langt mer lovende. I tillegg kommer elementet høyere opp fra bakken. Var alltid bekymret for at jeg skulle sette fyr på vegetasjonen med den håndholdte.

Konge! Den virker svært lovende. Blir spennende å teste utover sommeren. Har planer om å oppsøke et skikkelig mygghøl om ikke lenge ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, Martin HJ skrev:

Samme opplegget som den håndholdte Thermacell apparatet eller? Bare at den kobles til gassboksen? 

Ja, samme mattene med virkestoffet "Allethrin". Fordelen med Backpacker lav vekt og det at du slipper sære gasspatroner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
19 minutter siden, Terka skrev:

Skjult lenke - logg inn for å se den, fikk du testet/gjort deg opp efaring med denne eller var 2018 sommeren for tørr og myggfri? 

Vurderer Thermacell Backpacker til 3  sommeruker på vestlandet.  :D

Jepp! Den funker som bare rakkern mot Mygg. Jeg må vedkjenne jeg var skeptisk, men det funker virkelig bra. Mot knott funker den ikke, men det gjør ingenting annet enn finmasket nett på hode ;-) 

Alle Thermacell-variantene bruker samme virkestoffet, så det spiller ingen stor rolle hvilken du velger, men det som er fint med Backpacker er at du slipper proprietære butanpatroner og kan bruke vanlige gassbokser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den reduserer nok knottplagen en del, men når det er mye knott holder det ikke. Var på tur i helga og etter at sola gikk ned kom knotten i tusentalls. Thermacell holdt myggen unna, men måtte på med myggnett på hode for å slippe knott i ører, nese og øyne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, dede skrev:

Fungere på mygg men ikke knott.. men hva med andre flyvende megairriterende dyr? Fluer klegg etc.. vurderer å ha en av de håndholdte hengende på sekken på tur? Går det an???

Min erfaring er at den funker ganske bra på Klegg og andre innsekter, bortsett fra små knott.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport sporing

Outnorth.no Skittfiske
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.