Gå til innhold
  • Bli medlem

Thermacell backpacker


Gjest fightingfalcon

Anbefalte innlegg

Gjest fightingfalcon

Hei!

er det noen her inne som har erfaring med thermacell backpacker? Det er kanskje en ekstra duppedings som man må drasse med seg. Men om den hadde vært like effektiv som den stasjonære myggjageren på hytta så kanskje det e verdt det? Den bruker jo en gassboks, så er jo ikke all verden å bære. Kanskje sunnere enn DEET også. Man har jo alltids bålrøyken å jage myggen med, men nå er de bålforbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest fightingfalcon

Prøvde å søke etter den på forumet men fant ikke noe. kanskje jeg har brukt søkefunksjonen feil 😮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, fightingfalcon skrev:

Prøvde å søke etter den på forumet men fant ikke noe. kanskje jeg har brukt søkefunksjonen feil 😮 

nei, tror ikke det ligger noe på forumet .. var det en facebookpost jeg så mon tro. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp mottatt den og kun rukket å teste den på en tur foreløpig, så kan ikke gi altfor mange detaljer ennå, men etter det lille jeg har testet den:

- Liten og lett.Veier 129 gram (på kjøkkenvekta mi) i oppbevaringsveske. Kjekt å kunne bruke samme gassboks som til gassbrenneren. 
- Holder det meste av mygg borte i en radius på kanskje 3 meter fra der den stå
- Bruker lite gass og er enkel å tenne
- Fungerer ikke særlig godt når det er mye vind, naturlig nok, men da er heller ikke myggen særlig plagsom

En fyldig test kommer litt senere i sommer når den har fått være med på noen flere turer :-)

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg en slik jeg også. Testet den i går. Samme erfaring som @whistler
Hadde den andre fra før, men følte den var så svær, og så er det litt upraktisk å måtte kjøpe gasspatroner og matter når de ikke passer sammen i forbruk (litt à la pølsebrød og pølsepakker). Backpackeren virker langt mer lovende. I tillegg kommer elementet høyere opp fra bakken. Var alltid bekymret for at jeg skulle sette fyr på vegetasjonen med den håndholdte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Prebb skrev:

Kjøpte meg en slik jeg også. Testet den i går. Samme erfaring som @whistler
Hadde den andre fra før, men følte den var så svær, og så er det litt upraktisk å måtte kjøpe gasspatroner og matter når de ikke passer sammen i forbruk (litt à la pølsebrød og pølsepakker). Backpackeren virker langt mer lovende. I tillegg kommer elementet høyere opp fra bakken. Var alltid bekymret for at jeg skulle sette fyr på vegetasjonen med den håndholdte.

Konge! Den virker svært lovende. Blir spennende å teste utover sommeren. Har planer om å oppsøke et skikkelig mygghøl om ikke lenge ;-)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Martin HJ skrev:

Samme opplegget som den håndholdte Thermacell apparatet eller? Bare at den kobles til gassboksen? 

Ja, samme mattene med virkestoffet "Allethrin". Fordelen med Backpacker lav vekt og det at du slipper sære gasspatroner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, tror jeg ryker på en slik i dag - gårsdagens lille fisketur med frysetørket mat testing og kaffe ble en knottete affære.

Måtte på med mygghatt. Forsøkte å løfte på nettingen for å spise/drikke kaffe, men gav opp relativt fort da jævlene invaderte ører og nese ++ før jeg hadde rukket å stappe første skjeen i kjeften 😡

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 22.6.2018 den 1.31, fiskekongen skrev:

Fungerer på mygg, men langt ifra de 20m3 de lover.

20 m3 er jo nesten ingen ting. Virker den i alle retninger trenger den bare å virke 1,7 meter for å oppfylle løftet om 20 m3. Tipper de sier 20 m3 fordi det høres mye bedre ut enn 1,7 meters radius. (2.5 meters radius dersom de lover 20 m2.)

Endret av Eksilbergenseren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
På 9.6.2018 den 10.45, whistler skrev:

Har nettopp mottatt den og kun rukket å teste den på en tur foreløpig, så kan ikke gi altfor mange detaljer ennå, men etter det lille jeg har testet den:

- Liten og lett.Veier 129 gram (på kjøkkenvekta mi) i oppbevaringsveske. Kjekt å kunne bruke samme gassboks som til gassbrenneren. 
- Holder det meste av mygg borte i en radius på kanskje 3 meter fra der den stå
- Bruker lite gass og er enkel å tenne
- Fungerer ikke særlig godt når det er mye vind, naturlig nok, men da er heller ikke myggen særlig plagsom

En fyldig test kommer litt senere i sommer når den har fått være med på noen flere turer :-)

 

@whistler, fikk du testet/gjort deg opp efaring med denne eller var 2018 sommeren for tørr og myggfri? 

Vurderer Thermacell Backpacker til 3  sommeruker på vestlandet.  :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Terka skrev:

@whistler, fikk du testet/gjort deg opp efaring med denne eller var 2018 sommeren for tørr og myggfri? 

Vurderer Thermacell Backpacker til 3  sommeruker på vestlandet.  :D

 

Jepp! Den funker som bare rakkern mot Mygg. Jeg må vedkjenne jeg var skeptisk, men det funker virkelig bra. Mot knott funker den ikke, men det gjør ingenting annet enn finmasket nett på hode ;-) 

Alle Thermacell-variantene bruker samme virkestoffet, så det spiller ingen stor rolle hvilken du velger, men det som er fint med Backpacker er at du slipper proprietære butanpatroner og kan bruke vanlige gassbokser.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, whistler skrev:

Jepp! Den funker som bare rakkern mot Mygg. Jeg må vedkjenne jeg var skeptisk, men det funker virkelig bra. Mot knott funker den ikke, men det gjør ingenting annet enn finmasket nett på hode ;-) 

Alle Thermacell-variantene bruker samme virkestoffet, så det spiller ingen stor rolle hvilken du velger, men det som er fint med Backpacker er at du slipper proprietære butanpatroner og kan bruke vanlige gassbokser.

Signerer dette. Har begge deler. Det er et lett valg når jeg skal på tur. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Terka skrev:

Hmm.. når jeg tenker meg om så er det mest knott jeg har vært plaga av hjemme i Hardanger.. Må sjekke lokalt der før det evt blir kjøp, men greit å vite  hva som funker/er økonomisk. :D

 

Denne funker mot knott:

412006.jpg.b38c7e7e66dc5ca66a6a3a6c2948bcda.jpg

Altså vind..

Men mot mygg funker også denne bra om du samtidig vil være i litt aktivitet. Har prøvd flere racketvarianter men Max Smekker fungerer best av de jeg har prøvd. Når det lukter svidd i teltet er hitraten god!

image_1192.jpg.e12a6cfdf834e4037ece81176a46fda5.jpg

 

Når jeg skal ha litt mer portabilitet er det Thermacell i en eller annen variant som gjelder. Fungerer som bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.