Gå til innhold
  • Bli medlem

Stor hoggormaktivitet


Hege P.

Anbefalte innlegg

Her jeg bor, Finsland i Songdalen, er det etter mitt inntrykk større aktivitet på hoggormen enn vanlig. På søndag 3/6 ble den ene buhunden min bitt på trappa hjemme. I går var det nære på at unghunden på 10 måneder, også buhund, ble bitt på en traktorvei ikke langt unna. Ser orm nesten hver gang vi er ute. Kan denne tørken være en av årsakene til jeg ser den så ofte i sommer? Og som regel i nærheten av en vannkilde. Den på trappa var bare en halvmeter fra hundenes vannskål. Den i går traff vi der ei grøft går under stien. Det piplet fortsatt litt vann i bunnen av grøfta. 

Hunden som ble bitt på søndag er fortsatt syk, men i bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hmm .. har lest flere steder at det er mye orm rundt omkring, og traff en på gårdsplassen her for ei stund sia. Akkurat der trenger de ikke være etter min mening. De kommer like brått på hver eneste gang og jeg holder på å dø litt på meg til hodet klarer å registrere at jeg er så langt unna at det ikke er noen fare :P Kjedelig når hunder og katter blir bitt, godt den er på bedringens vei. 

P5160005.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har labba i skogen over Kulia veien noen ganger de siste ukene til et vann oppi der uten sett snurten til hoggorm. Men hørte at det var ei som hadde lugget ved vannkanten med både barn og et par bekjente til stede en plass over Kulia hvor en hoggorm plutselig stod nesten mellom bena hennes i angrepsformajon. Så denne hadde medd andre ord ikke trukket seg tilbake selv om det var mennesker og aktivitet i området. Så er mulig hoggormen er litt mer aggresiv eller mindre sky enn normalt her nede i sør

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.