Gå til innhold
  • Bli medlem

Blande bensin og parafin?


Gjest Mareng

Anbefalte innlegg

Gjest Mareng

Jeg har en 111C som brenner like fint på parafin og bensin på samme dysen. Effekten på parafin er naturlig nok litt høyere.

Jeg er tom for parafin, men har bensin igjen. Jeg må fylle tanken før jeg får anledning til å kjøpe mer parafin.

Jeg antar at det ikke er noe problem å toppe tanken med bensin, slik at det blir en blandingsfuel i tanken? Ser ikke helt hva som skal være problemet. Eller hva tror/vet dere?

 

Grunnen til at jeg bruker parafin er fordi levetiden til tanklokkpakning, returventil og pumpelær blir lengre enn ved bruk av bensin.

Endret av Mareng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Mareng
59 minutter siden, Kjellis skrev:

Har blandet bensin og parafin på min 111C, funket godt 😊 

Supert! Første gang noensinne jeg faktisk får reell bruk av multifuelkonseptet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

På min (multifuel) Nova har jeg bare etterfylt med det jeg har, parafin, white-spirit, alkylatbensin, tennvæske etc uten problemer.  På vinteren har jeg passet bedre på at det er hvis andel bensin.

Lærte av noen nederlendere på primustreff at 20% bensin var bra på vinteren i Optimus 00. Jeg er litt mer skeptisk der.

 

dsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.