Gå til innhold
  • Bli medlem

sovepose - noen med erfaring med disse to?


Anbefalte innlegg

Usikker på hvilken jeg bør velge av disse tre:

Warmpeace viking (300 el 600) eller Hagløfs LIM Down. Fryser nok litt lett av meg, og skulle gjerne kunne overnatte ute når det blir høst også (i alle fall opp mot ca 700 m høyde). Warmpeace 300 blir da kanskje litt for lite varme i? Eller blir 600 ALT for varm når jeg bruker den samme om sommeren? Denne kan jo åpnes i glidelåsen om det blir for varmt, så heller kanskje mot at denne er fleksibel der. Litt skeptisk til at hagløfs ikke kan åpnes med glidelås, selv om den kan åpnes i fotenden. Hvis det blir veldig varmt i sommernatten er det gjerne ikke nok. Tar gjerne i mot erfaringer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og velkommen til Fjellforum 

Warmpiece viking 300 og Hagløfs LIM down har begge en komforttemperatur på + 6 grader, fryser du lett er det ikke så langt ut på høsten eller høyt opp du kommer før temperaturen er under 6 plussgrader om natta. Warmpiece viking 600 har komforttemperatur på - 3 grader og vil holde deg varm litt lenger.  

Jeg bruker egen pose for de varmeste sommernettene med komforttemperatur 0 og posen jeg bruker høst og vår har  -11 grader som komforttemperatur, personlig ville jeg gått for en varm pose, lettere å lufte ut overskuddsvarme enn å få varmen i seg om man ligger å hutrer natta gjennom.    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng

Viking 600 holder meg varmt ned til noen minus. En pose uten glidelås oppe virker vanskelig å komme inn/ut av, vanskelig å lufte, vanskelig å bruke som dyne og vanskelig å tørke.

Jeg har en vintersovepose med 1/3 glidelås for å unngå varmetap. Det eneste jeg ikke tenkte på er at det er ikke like enkelt å få tørket/luftet den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Som eneste sovepose til det bruket du beskriver, er Viking 600 et godt valg. Den har lang glidelås, noe som gir bedre utlufting og mulighet for å bruke den som dyne.

På sommerdager som vi har nå er det meste for varmt. Bruk den som dyne.

Endret av Turlyst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Har brukt Warmpeace viking 300 I ganske mange døgn her oppe i Finnmark på sommern..Sommer her oppe kan jo være så mangt..Har ligge i denne posen ned mot Null Grader og da ble små kjølig..men fra 7-8 Grader og oppover var den varm nok, ellers god kavlitet, ingen dun lekasje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holy crap, går Warmpeace viking 300 bare ned til +6?

Jeg bruker denne: Ikke rart at jeg har fryst litt på senvinter osv :lol:

Bortsett fra å ikke være så varm på vinteren (heh) kan jeg anbefale denne ja. Blir bitteliten komprimert.

Fruen har 600, og den er vel dobbelt så stor komprimert.

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Daktari skrev:

Holy crap, går Warmpeace viking 300 bare ned til +6?

Nja .. det er komfortampereturen og det vi damer skal ta soveposebeslutninger ut ifra i alle fall. Dere av det andre slaget er visstnok litt tøffere (les: fryser ikke så fort, men det er jo veldig individuelt) så for dere gjelder visst 0 grader. Så et sted i mellom der da 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Heriks skrev:

Nja .. det er komfortampereturen og det vi damer skal ta soveposebeslutninger ut ifra i alle fall. Dere av det andre slaget er visstnok litt tøffere (les: fryser ikke så fort, men det er jo veldig individuelt) så for dere gjelder visst 0 grader. Så et sted i mellom der da 

Jeg er ikke spesielt frossen av meg men når gradestokken nærmet seg null i høst så svetta jeg ikke plagsomt i 300n :)
Har bare gode ord å si om posen men ville aldri anbefalt den til det bruket TS er på jakt etter. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.