Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport Ringstind 2 reell vekt?


DROMEDILLA

Anbefalte innlegg

Annonse
Gjest Turlyst

Helsport opplyste det til meg pr telefon, men husker ikke eksakt. Har det i en post her. Mener det er rundt 3.2-3.3 kg, noe som er for tungt for et 2-mannstelt for meg. Veier mer enn mitt 3-manns Salewa Sierra Leone lll med 4 buer.

Edit: 3.2 kg 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
21 minutter siden, DROMEDILLA skrev:

Jan@ Tenkte på ringstind, du tenker sikkert på reinsfjell 😊

 

ringstind_light_l.jpg

Jeg gjør som @Terkaskylder på varmen, i tillegg er fuktigheten inne hele 9% høyere enn i går 😂

Mitt Ringstind Pro veide litt over 2kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Begge versjoner er meget bra. Jeg fant ett par forbedringer på Pro-modellen som en klar forbedring. Mer badekar i innerteltet, ny og forbedret ventil i fotenden, samt ekstra pluggfeste i hodeenden. Synes også ventilen oppe var enklere å holde åpen. Ellers en velprøvd konstruksjon. Solgte mitt da jeg ønsket mer plass. Vil savne vekta på 2 kg.

Når det er sagt er forrige utgave også meget bra. Flere her har fått påsydd flere pluggfester. Resultatet ser veldig bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst på et lett telt til alene turer. Har Et reinsfjell SL 3 som letteste telt, men vet ikke om den lille forskjellen på Reinsfjell SL 3 (2,5 kilo) og vanlig Ringstind 2 (2+ kilo) er stor nok. Alternativet er Ringstind SL til ca 4000 på tilbud, men så liker jeg litt plass også selv om jeg er alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er villig til å teste noe annet enn Helsport og de populære merkene/konstruksjonene her i Norge, så er det fint mulig å få et bra solotelt godt under kiloen(hvertfall om du bruker gåstaver). Zpacks Duplex (595 gram + eventuelt stenger om du ikke bruker gåstaver) har svært god plass til en person, men noe høy pris. Tarptent Notch eller StratoSpire 1 hvis du vil ha doble vegger veier hhvis 770 og 1020 gram(+evt. stenger). Ringstind syns jeg blir litt vel lavt. I tillegg ser soloteltene mine såpass bruk at materialvalgene på SL trekker en del ned for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng
4 timer siden, DROMEDILLA skrev:

Har lyst på et lett telt til alene turer. Har Et reinsfjell SL 3 som letteste telt, men vet ikke om den lille forskjellen på Reinsfjell SL 3 (2,5 kilo) og vanlig Ringstind 2 (2+ kilo) er stor nok. Alternativet er Ringstind SL til ca 4000 på tilbud, men så liker jeg litt plass også selv om jeg er alene. 

2,5 kilo for en solobolig du trives godt i er helt innafor i min stue 👍

Må du ned i vekt, og skal bytte ut teltet av den grunn, er ikke 500 gram noe å rope hurra for tenker jeg. Du merker ikke mye forskjell på 17 kg, eller 17,5 kg vil jeg tro. Jeg ville nok savnet mer plassen enn gledet meg over 500 gram lettere sekk.

Er totalvekten akseptabel, så synes jeg ett stort nok telt gjør mye for trivselen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.