Gå til innhold
  • Bli medlem

Oppbevaring av brennstoff i varmen?


DROMEDILLA

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri opplevd at det har vært så varmt over så lang tid, derfor er det en ny problemstilling som oppstår for meg. Hvordan oppbevarer folket brennstoffet i forhold til varme?
Sist jeg var på tur glemte jeg å ta multifuel apparatet mitt ut av sekken, og denne ble liggende på loftet. Siden det har vært temperaturer på rundt 30 grader i en uke har det følgelig blitt veldig varmt på kaldloftet. Jeg kom på at apparatet lå der i går og gikk opp for å hente det på formiddagen. Kjente at det luktet sterkt bensin i sekken, så sannsynligvis har det vært ganske stort trykk på flasken på grunn av varmen.  Siden bare golvet på kaldloftet er isolert blir det ekstremt varmt når solen steiker på taket. Tror ikke jeg overdriver når jeg sier det er like varmt som i en badstue.

Jeg satt i hvert fall brensel flasken i kjelleren i stede. Der er det svalt og godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt kinkig det der. fornuftig å oppbevare det på et svalt sted, men det er forbudt å oppbevare gass, bensin og annet som har brennbare gasser som er tyngre enn luft under bakkenivå.  Er huset i en skråning slik at kjelleren har dør rett ut på/over bakkenivå så er det nok OK
 

Det står nok mye slikt i boder garasjer og loft som blir "sykt varme" og da er jo gnisten fra en lysbryter, nok til å antenne en eksplosjon dersom gassene er i lufta i rett blanding. 

Akkurat nå bedømmer jeg det du gjorde som fornuftig.

dsk

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng

Hadde du pumpen montert på drivstofflasken?

Ta av pumpen, sett på korken om du jar den enda, oppbevar den stående.

Jeg vet ikke hvor varmt man kan oppbevare bensin? Men det blir sikkert 50 grader på ett slikt loft på det aller verste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Jeg har gassen i huset over bakkenivå, hvor temperaturen er bra. Har garasje og uthus, men begge plasser er veldig varme, derfor inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har bensinen på originale flakser. Er akrylat bensin. Det jeg hadde glemt på loftet var på multifuel flaske med korken på. Får eventuelt sette det i uthuset/boden. Hva gjør folk på tur når det er varmt? Når jeg var på bilferie puttet jeg det i en liten kjølebag og lå det foran under panseret. Var en elbil så var ikke noe motor der.

36-0054_xl_1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.