Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til transport av fiskestang


Linn Mari

Anbefalte innlegg

Hei! 

Nå trenger jeg litt hjelp, ellers så tror jeg ikke barna får fiske på fjelltur mer! 

Vi var på fjelltur i helga, hadde med oss fiskestenger og fiska i fjellvann og fikk fin fisk :) Men, det var ikke akkurat sti der vi gikk. Vi måtte bane oss vei mellom overraskende høy fjellbjørk og gammel-gran og kjerr og alt annet som et fiskesnøre kan finne på å sette seg fast i!! 😠 Jeg konkluderte underveis med at det kan ikke være slik erfarne fiskere bærer fiskestanga på tur. Så kan dere være så snill å avsløre for meg hva hemmeligheten er? :) Har dere vesker dere har dem i? Tar dere av snøre eller hva gjør dere? 

Hilsen ei som syns fiskegleden til barna var verdt all irritasjonen, men som gjerne vil slippe den neste gang ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er stanga ferdig montert bærer jeg den i hendene. Er den demontert har jeg den i tøyfutteralet den kom i. Stengene mine har riktignok transportlengde på rundt 60 cm slått sammen, så de stikker ikke nevneverdig opp fra sekken. Noen bruker hardplast-tuber utenpå tøyfutteral, men jeg har aldri følt behovet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng

Mange måter å gjøre det på. Noen måter jeg bruker.

- Teleskopstang: tar av sluken, snurrer inn senen, legge sammen stangen, fester den på siden av sekken.

- Ikke teleskop: samme måten, men har ett tøytrekk på stangen etter den er delt. Tar du av snellen kan du ta ett rør på stangen.

- Har du en shimano exage teleskop, får du ett trekk som passe sammenslått sang med snelle på.

E-bay har godt utvalg i neoprentekk til sneller, stangtupper osv. som er veldig små, lette og funksjonelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mye fjellbjørk , kratt osv og skal bevege meg noe så har jeg stanga på siden av sekken i stangtrekk. Ikke gå så langt tar jeg inn sene og deler stanga hvis er veldig tett. Bruker tuber kun til transport bil og mye med, stangtrekk ellers. Sekk og stang på siden er fint, berger stanga som regel om skulle falle mot ha den i hånda. Xxl har både tuber, trekk med plass til snelle på og trekk uten snelle. https://www.xxl.no/jakt-og-friluft/fiske/slukbokser-fiskevesker-og-ror/stangror/c/220488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er dagstur og ikke altfor langt å gå så bruker jeg stangbag alà den på bildet (de fås i mange lengder)
Da er det bare å sette sammen stanga og begynne å fiske :)
Har jeg storsekken så har jeg stanga i umontert i ett plastrør hengende på sekken (5-delt stang.) :)

stangtrekk.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.