Gå til innhold
  • Bli medlem

ally 16,5 for dagsturer, noe attåt for overnatting? hvordan få plass til hele familien pluss bagasje.


Anbefalte innlegg

Tenkte å gå til anskaffelse av en kano i sommer. En ally 16,5 er perfekt da vi vil ha en sammenleggbar. Dvs, den er perfekt på dagsturer. Vi er to voksne og to barn. På overnattingsturer blir det for trangt, da har vi jo baggasje og bikkje i tillegg.

Vi vil ikke gå opp til en 18, da vi ønsker den skal være enkel å bruke for kun to personer også. 

Tanken min er at vi kan ha enten en oppblåsbar kajakk eller en packraft i tillegg, så de gangene vi skal på overnattingstur, kan enten en eller to unger padle den oppblåsbare.


Noen tips til hva vi kan velge som ekstrafartøy? Helst noe med en snill pris. :)

-Felicia

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Mareng

Jeg har kano, men er ganske fersk kanoeier, så er ikke den med mest erfaring :) 

Men skal du ikke padle den solo, men av to personer, så er ikke 18 fot noe som helst problem.

Jeg har en 17 fots kano som jeg padler solo helt uproblematisk, og så i litt vind. Det er når det begynner å blåse opp jeg savner en frontpadler mest. Jeg har 2 stk 15 liter sammenleggbare vanndunker fra biltema og en tom spylervæskedunk som jeg fyller med vann og bruker som ballast rundt baugen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.