Gå til innhold
  • Bli medlem

Turkart med stier og skiløyper på samme kart


Anbefalte innlegg

Etter turen rundt Tyrifjorden hvor savnet etter kart med både ski og turløyper på samme ark var stort, tok jeg å sendte en forspørsel til kartverket. De lager filer som «Print on demand» firma kan laste ned. Spørs om de kan lage en fil for meg, og prisen på denne. Det printes også ut på tyvek så holdbarheten er god. Finner jo ut av de i dag også, men tungvint å håndtegne inn data på større områder. 

Kommer tilbake med hva de sier og pris på hva dette kommer på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
48 minutter siden, Terka skrev:

De kartene har i 1:50 000 fra Ugland IT og nordeca kart med DNT merke har både stier og skiløyper.

B79396D8-29F1-4696-8159-30E9363227F2.thumb.jpeg.a993e1c756732e1765efe150f0b8ec2a.jpeg

Det jeg har er uten DNT merke, og skiløypene mangler. 

ED7B1C0C-8F3A-4A78-BB6D-64B5C3B0CA2E.thumb.jpeg.bc740316a83ae659c25092df7841761b.jpeg

Et av de andre jeg har fra Ugland er det to kart, et sommer og et vinter. 

Har du et bilde som viser at de er samme side? I såfall er det noe jeg ikke har fått med meg, og problem er løst, må bare velge rett kart tydeligvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Memento mori skrev:

 bare velge rett kart tydeligvis!

Da er Finnemarka og Vestmarka løst. Men ikke Holleia finnes ikke som turkart, og Nordmarka er delt i et sommer og et vinterkart. Det skal ikke være enkelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den. Har både Oslo Nordmark og Drammensmarka  som sommerkart. 

Gjorde et kjapt dykk i hylla bak meg her jeg sitter og jobber; alle kartene på bildet har fot- og skiløyper inntegna. Riktignok litt innkonsistent på om det er fotløyper som er blå og ski som er rød eller motsatt, verdt å være obs på.

20180528_214920.thumb.jpg.d8a4629a2a062ad1392271def5735e66.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Terka skrev:

Riktignok litt innkonsistent på om det er fotløyper som er blå og ski som er rød eller motsatt, 

Logisk sett burde vinterløyper være blå og sommer røde i det minste på kart. Hvorfor det er som det er med fargene har jeg lurt på mange ganger når jeg går i marka.

Fikk i går servert en lengre historie om en som konsekvent gikk i røde løyper i Marka om sommeren. Grunn var at han ønsket å gå alene, og ikke treffe så mange mennesker😱

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar fra kartverket:

«Dette er ikke et "ferdig" produkt som vi har. Hvis du ønsker tur og friluftsliv så må du hente

Så må du finne et bakgrunnskart og legge disse oppå. 
 
Topografisk norgeskart er det bakgrunnskartet vi har i norgeskart.no»

Har også sendt en forespørsel på hva det koster å få skrevet ut på A0 på tyvvek, og hvilke format de må ha det på for utskrift. 

Kjenner et par karer som jobber med kart på Kartverket, så da lar nok dette seg ordne om jeg ikke finner ut av det selv. Har i mellomtiden kjøpt inn de karten som finnes selv om eldre var fra 2007. 

F9C12CCD-5091-4D22-8901-E7060F89160B.thumb.jpeg.d3f43d5d2f8889b51a2125181cbda76b.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo tipse om denne tråden:

Her har forumbruker @fbe laget et strålende tillegg til QGIS som heter AreaPlanner, det gjør det lettere å skrive ut sammenhengende områder til turkart. I QGIS kan du også legge inn kartlagene som du har blitt henvist til på Geonorge.no. Da ender du opp med turkart som kan tilpasset helt etter eget ønske

QGIS har en læringskurve, men for spesielt interesserte er det et veldig kraftig verktøy. Så jeg anbefaler alle som har interesse for kart og navigasjon, å sette seg ned og knote litt. :)

Endret av Freebird
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.