-
Lignende innhold
-
Av EirikB
Hei
Jeg skal opp til Brønnøysund i juli. Har lett gjennom nettet for å finne en fører eller noen fine ruter. Jeg har lyst til å klatre lange ruter på maks grad 6. er det noen som vet om noen fjell eller bøker som kan hjelpe meg?
Mvh
Eirik B
-
Av pertm
Heisann,
Jeg har drevet noen år med innendørs buldring (sporadisk) og har brukt et par lite aggressive "5.10" til dette. Har slitt en del med å stå stabilt på små chips, så tenkte jeg nå skulle kjøpe et par sko som var litt mer aggressive for å ta buldringen til nye høyder. Til vanlig bruker jeg 46 i sko, dvs føttene mine er ca 29.5 / 30 cm. Mine gamle "5.10" er 45 i størrelse og var sånn at jeg kunne gå rundt med de påsnøret uten smerter i timesvis.
Etter fjellsports størrelsesguide kjøpte jeg "Shaman" skoene i samme størrelse jeg bruker til vanlig, 46. Fikk de i dag og fikk såvidt presset de på (måtte virkelig jobbe), og smertene er til de grader sånn at jeg lurer på om jeg klarer å buldre noe som helst med disse. Jeg vet at de ikke er til å labbe rundt med, og jeg klarer såvidt å stå oppreist i mindre enn 10 sekunder. Skoene klemmer aller mest på 2. og 3. tå fra stortåen. Har også lest på nettet at de vil utvide seg, men hvor lang tid tar det? Må jeg brekke meg gjennom flere uker med buldring før skoene passer? Eller burde jeg bytte de til 0.5 nr større?
Hadde lyst å prøve ut skoene i dag, men hvis jeg skal returnere de så må de nesten være ubrukt
-
Av Klättertjejen
Hei
Har kjøpt nye klatresko, men de er en halv størrelse for små. Har samme typen i 41.5 som passer perfekt.
Er det noen måte jeg kan utvide skoen på? Få de til å forme seg bedre etter foten.
(Logg inn for å se skjult innhold)
-
Av Klättertjejen
Hei
Må kjøpe meg nye klatresko, har evolv bandit nå og er veldig fornøyd med dem. Men finner ikke de til salgs på nett lengre, i Norge.
Noen som har prøvd samme sko og har forslag til en annen sko med samme kvaliteter?
-
Av surku
Hei,
Jeg lurer på om noen har noen erfaringer med halvtårskurset ved nordnorsk klatreskole? Planen var egentlig å ta ett friår fra studier for å klatre og tindrerangle i alpene og USA. Men er ikke så lett å rektutere venner vekk fra studier, kjærster, jobb, netflix eller gullfisken. Så jeg har begynt å se på andre alternativer.. Halvtårskurset ser jo veldig spennende alternative ut. Jeg har erfaring med naturlig sikring i fjellet, men har ett stort forbedringspotentsiale.
Så hvor mye klatring er det ila av kurset, og på hvilket nivå? Ser ut som det er mye ski på nettsiden.
Hadde satt umåtelig stor pris på egene eller andres erfaringer, eller ideer til andre alternativer!
Mvh
Sverre
-
-
Hvem er aktive 0 medlemmer
Ingen innloggede medlemmer aktive
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.