Gå til innhold
  • Bli medlem

Reparasjon av Scarpa T4 plastsko


lstokkev

Anbefalte innlegg

Det er blitt hull i ene Scarpa skoen min fremme på forfoten i det ene bevegelsesleddet. Har reddet meg gjennom sesongen med bruk av elektrikertape. Har spurt Outdoor i bergen der jeg kjøpte skoene om hjelp, de henviste til outdoor Oslo som sier at dessverre dette kan ikke fikses. Jeg vil ikke gi meg så lett, og lurer på om noen her har samme erfaring og fått til å fikse det og eventuelt hvordan. 

Eller kanskje du sitter med en venstre sko som er ødelagt og vil selge meg din høyre sko i str 39 -40😊

EFB19F12-6C3B-4790-A881-0F88528433FB.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Mareng

Det hadde vert til hjelp om du tok vekk teipen før du tok bildet.

Det er jo kun skallet som er skadet? Det første jeg tenker er at forsøk på en reprasjon kan o verste fall føre til det samme som ikke forsøk på reprasjon: at skoene kasseres.

Jeg ser ikke helt hva som har skjedd, men jeg ville forsøkt en sterk lim ment til formålet, slik som smelter plasten. Funker ikke det kan fu kanskje borre små hull der skaden har skjedd, sydd sammen med tynn ståltråd, og limt. Hullene kan kanskje forsegles med p-tex, og evt. aquasure. Holder sikkert ikke evig, men kanskje du får ut en sesong eller to til?

Jeg vet ikke, du får forhåpentligvis flere forslag, og kan gruble litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips, det er kun skallet som er hull i. Og helt enig, å prøve å fikse er det beste. Er jo ellers helt iorden og supergode sko, både til nedover med sekk og pulk og i kalde forhold, og vanligvis våt snø.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er sansynligvis en termoplast som er vanskelig å lime. 

Hvis du ikke får lim til å feste er alternativet å sveise. Plastsveis er egentlig ikke så vanskelig, men sikkert ikke rett fram å få det bra i et slikt ledd. 

Skjær av en smal flis plast fra støvelen et sted det ikke gjør noe. (Øvert på pløsen for eksempel.) Varm denne opp mens du presser den ned i sprekken. Varmluftspistol med smal dyse er ideelt  Da får du varmet både materialet i sprekken og i flisen. Mulig man kan få til noe med loddebolt også. 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.