Gå til innhold
  • Bli medlem
IGNORED

Nybegynnertur Ryfylkeheiane eller Sirdal ?

Anbefalte innlegg

Har som drøm å få familien hekta på tur :)  Har nå fått lokket ut Gubben og to ungdommer på 12 og 15 år neste helg.  Noen som har en fin telttur de kan anbefale? Helst med et vann ved målet da minstemann elsker å fiske. Pga totalt bålforbud i Rogaland så drøyer vi stormkjøkkenet denne gang, så tips til god turmat som ikke krever oppvarming settes også pris på😍 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke så godt kjent men var i Suldalosen i fjor en liten tur. Feks parkere ved Vasshus og gå til Ritlandsvatnet så kan fiske er vel en grei tur. Var hvertfall veldig fint i Suldal både fin fiskeelv og mye alternativ for turer. 

IMG_20180524_151528.thumb.jpg.cc2c8933d4171a0c47c35189a2a1af37.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, CPOW skrev:

Sjekk ut Rågeloni. Tidligere utropt til fineste telplass i Sirdal. Du finner mange beskrivelser ved å google, f.eks

(Logg inn for å se skjult innhold)

(

(Logg inn for å se skjult innhold)

)

Takk.😄Har sett på den og det ser helt supert ut! Jeg er ikke heilt stø på kart og kompass ennå så må ha en  tur der jeg kan følge stien og øve meg/oss på kart og kompass underveis 😬 Googler meg opp og ned i mente, men tenkte at det er greit å høre med dere som har erfaring også. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av Esther Johanne Moe Lie
      Hei! Jeg har nylig bestemt meg for å utforske litt mer av Trondheim enn bare asfaltjungelen, og leter etter en fin plass å sette opp telt. Jeg er helt fersk i tur- og telt-gamet, og tror jeg trenger litt hjelp.
      Jeg teltet ved Theisendammen for et par uker siden, og det var fint men litt mye ungdom som støyet om kvelden/natten. Det var riktignok natt til søndag, og ikke midt i uka som er planen nå.
      I dag har jeg gått til Baklidammen via Theisendammen for å sjekke ut mulige plasser, men er bekymret for om det kommer til å være mye folk der også.
      Er det noen som har gode tips til steder man kan slå opp telt, uten å måtte gå alt for langt? Jeg har ikke bil, så det er også en fordel om det er greit å komme seg dit med kollektivtransport. Gjerne ved et vann, men det er ikke et must forslag mottas med takk!
    • Av Marita Gløpstad Olsen
      Jeg er på let etter gode tips ang. Steder å slå opp telt i Rogaland. Jeg har vært på telttur med venner før, men har nå satt meg som mål å ta en tur alene. Ønsker så klart tips til storslåtte fjellturer, men utsikt og idyll, men ser meg nok nødt til å starte noe lette første gangen. Ser derfor etter ideer til steder som gjerne er lett tilgjengelige, og ikke krever for mye vandring fra bil (ser for meg det fort blir overpakking og tung sekk første gangene). Gjerne ved et vann eller i en Skog, hvor en kan få noe privatliv. Har også med hund. Setter stor pris på alle tips! 😊
    • Av Marita Gløpstad Olsen
      Jeg er på let etter gode tips ang. Steder å slå opp telt i Rogaland. Jeg har vært på telttur med venner før, men har nå satt meg som mål å ta en tur alene. Ønsker så klart tips til storslåtte fjellturer, men utsikt og idyll, men ser meg nok nødt til å starte noe lette første gangen. Ser derfor etter ideer til steder som gjerne er lett tilgjengelige, og ikke krever for mye vandring fra bil (ser for meg det fort blir overpakking og tung sekk første gangene). Gjerne ved et vann eller i en Skog, hvor en kan få noe privatliv. Har også med hund. Setter stor pris på alle tips! 😊
    • Av Marit Normann Aspelund
      Hei kloke menneske!
      Eg er på utkikk etter eit anvendeleg telt med grei plass til to stykker, og har skjønt at eg då bør gå for eit tremannstelt. Kjøper no telt ifm. ein lengre sykkeltur på Vestlandet til sommaren, men vil gjerne kunne nyte det ved seinare fjellturar òg. Då vêret på Vestlandet kan vere så som så tenkjer eg grei plass i fortelt er å føretrekkje, samtidig som det ikkje bør vere for tungt. Pris er òg ein faktor då eg er student, men tenkjer det er verdt ein liten investering då eg kan ha glede av teltet i mange år framover. Sykkelturen går over 10 dagar (nokre overnattingar hjå vener), og kva gjeld fjelltur ser eg ikkje for meg noko særleg lengre turar enn over ein helg.

Etter å ha sett litt rundt på nett har eg fått sansen for Helsport sine Lofoten- og Reinsfjell-modellar, men er litt usikker. Eg har lest fleire samanlikningar og tips i andre trådar, men blir altså ikkje heilt klok på kva eg bør gå for. Det må seiast at eg strengt tatt ikkje er heilt nybegynnar kva gjeld tur og teltovernatting, men dette vert mitt fyrste telt til odel og eige.

Eg er med andre ord veldig open for, og set stor pris på tips fra dykk med meir kunnskap! 
    • Av Mettelangnes
      Vi vil på tur! Men langrennski og pulk! Neste helg, kjører fra Oslo torsdag ettermiddag og må være tilbake i Oslo søndag kveld... Hvor bør vi dra? Tenker Hardangervidda? Ønsker et «flatt» terreng! Har telt og godt utstyr med oss! Vanskelig å Google seg til gode tips -så prøver her  Takker for alle gode ideer!! 
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.