Gå til innhold
Landsens

Kjøp av telt - Exped orion extreme eller Exped Venus Extreme?

Anbefalte innlegg

• Lignende innhold

• Av Bobe
      Har i lengre tid prøvd å finne et lite hull i underlaget mitt, exped7 downmat, uten hell. Men underlaget var ubrukelig det grunnet hullet. Prøvde i badekar og med zalospray å ikke f. 
      Til slutt bråste jeg opp underlaget med en 12 v pumpe, så hardt at det lille hullet ble et veldig mye større hull som gjekk Ann å finne, var forøvrig i overgangen til ventilen, tetta så dette med uv wader reper glue, og vipps var underlaget friskmeldt. 
    • Av Øyvind_B
      Hei,
      Har tenkt å kjøpe exped synmat. Men er veldig usikker på om jeg skal velge 7 eller 9cm.
      Sovner alltid på siden, og er spent på om jeg kommer nok opp fra bakken med 7cm, noen som har erfaringer?
    • Av Shaleyshale
      Hei,
      Noen som har erfaring med  Exped Downmat UL Winter LW og/eller Therm-a-Rest NeoAir Xtherm Large? Vurderer sistnevnte siden det er noe lettere, men er litt stressa for slitestyrke, hvor enkelt det er å blåse opp (sammenlignet med motparten), samt at jeg har hørt at det bråker mye når en beveger seg på det. 
      Det gamle liggeunderlaget bestemte seg for å si BANG i Femundsmarka og er derfor på jakt etter et nytt 4-sesongs liggeunderlag  Andre forslag er også velkomne 
    • Av Bjørnemamma1969
      Hei. Jeg har fått hull i mitt liggeunderlag. Forsøkte først å reparere det med repkiten som fulgte med, men det var ubrukelig. Jeg har brukt en annen lim, og det ser ut til å holde en halv natt, før det er flatt, så ikke godt nok nei.
      Noen som vet hvor jeg kan sende det for å få det gjort skikkelig?
    • Av beateoh
      Etter mye research her ikke har jeg konkludert med at Exped orion 3 virker som et bra telt til mitt bruk. Jeg har tenkt å bruke det på fleredagersturer i bl.a Rondane, og klarer ikke bestemme meg for om jeg skal gå for ekstreme eller ul. Fordelen med ul er såklart vekt, mens fordelene med extreme er slitestyrke og pris. 
      Er det noen som har erfaring med bruk av orion ul i høyfjellet og vet hvordan dette er med tanke på vindstabilitet og sikkerhet? Føler man seg trygg i et ul i mye vær? 
      Har lest en del tråder om disse teltene her inne, men ikke klart å konkludere basert på disse. 
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Milrab Milrab

Skitt Fiske

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.