Gå til innhold
  • Bli medlem

Skallbekledning


turthomas

Anbefalte innlegg

Annonse

Skallbekledning som i membranklær med gore-tex, dermizax eller lignende sine fordeler foran vanlig regntøy er først og fremst at de puster litt bedre (men ikke enormt mye), altså at de transporterer svette bedre. Jeg ser ikke for meg at barn under 10 år skulle svette nok til at det trengs, så da burde vel regntøy holde. I tillegg vokser de vel fort, så da er vanlig regntøy som er betydelig billigere en fordel for lommeboken. 

Når det er sagt kan jo noen som har barn selv svare deg bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid kjøpt slik set på gmax/sport1 med "mesh" innvendig. Puster nok ikke stort men fungere funt hvis det er kaldt. Koster ofte 399 mener jeg. Syns det er viktig med små/lette sån att man tar det med seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, turthomas skrev:

12 åringen har brukt opp en jegern dress fra magasinet nå og det blir nye slike til begge. Men de er litt varme og tunge for sommer turen. Satser nok på vanlig turbukser og regntøy i sommer

Jeg har ei skalljakke til guttungen av samme merke som virker litt lettere enn Jegern-settet. Blir å bruke denne jakka, sammen med ei Dovrefjell bukse som er litt lik fjellreven sine bukser, samt ei Helly Hansen skallbukse jeg ramlet over på tilbud. 

Litt teit med svarte klær til de små... Liker å ha litt farger på de slik at man ser de!! Men én Orange lue eller buff på hodet får gjøre susen i år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine på 10 og 12 har disse: https://www.xxl.no/neomondo-akalla-2-layer-pant-jr-caviar-black/p/1122938_2_style og virker veldig fornøyde. Både når de er ute å leker og vi er på tur. 

Mulig dette er en nyere versjon av buksa: https://www.xxl.no/neomondo-nybro-2-layer-pant-skallbukse-junior/p/1141339_1_style

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi har gode erfaringer med Reima sine ReimaTec-produkter. God passform på jakke, holder vann unna ganske lenge og selebukser med forhøyet liv er perfekt for de litt mindre barna. Minsten er 4 år og vi er ute og klatrer i fjell og leker i skog sommer som vinter. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.