Gå til innhold
  • Bli medlem

Fremtidig tur


Gjest Turlyst

Anbefalte innlegg

Gjest Turlyst

Har operert ut en svulst i nervesenteret i korsryggen, noe som medfører dårlig følelse og nummenhet i hele høyre bein. Etter tyngre jobbing  ute opplever jeg det samme med høyre arm, i tillegg til så store smerter at jeg har våknet flere ganger hver natt i over 3 uker. Verst om morran for da er smerten mest intens, både beinet og armen fungerer ikke før det har gått 1 times tid.

Jeg vet at problemet er økende ved fysisk aktivitet, men det har blitt vesentlig verre de siste ukene. Er bekymret for turfremtiden min og for trening med sykkel. Jeg klarer bl.a. ikke stå på beinet eller lukke hånden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet jo ikke, men lurer på om du er kanskje sånn overfølsom i kroppen nå like i etterkant. Kanskje greit å ta det mer rolig tenker jeg. Altså, jeg kunne forestille meg at ting blir bedre etter en viss tid, så sant man tar det litt rolig fram til da, men ikke ved å sitte stille da (for det er vel ikke bra det heller).

Endret av Epletre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Jan@ skrev:

Har operert ut en svulst i nervesenteret i korsryggen, noe som medfører dårlig følelse og nummenhet i hele høyre bein. Etter tyngre jobbing  ute opplever jeg det samme med høyre arm, i tillegg til så store smerter at jeg har våknet flere ganger hver natt i over 3 uker. Verst om morran for da er smerten mest intens, både beinet og armen fungerer ikke før det har gått 1 times tid.

Jeg vet at problemet er økende ved fysisk aktivitet, men det har blitt vesentlig verre de siste ukene. Er bekymret for turfremtiden min og for trening med sykkel. Jeg klarer bl.a. ikke stå på beinet eller lukke hånden.

Var dette en forventet reaksjon etter inngrepet? Altså noe du fikk informasjon om, og som kanskje vil avta over tid? Etter eventuell opptrening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
37 minutter siden, rayun skrev:

Var dette en forventet reaksjon etter inngrepet? Altså noe du fikk informasjon om, og som kanskje vil avta over tid? Etter eventuell opptrening?

Nevrokirurgen sa at skaden allerede hadde skjedd siden svulsten ble oppdaget så sent. 1 uke til og jeg hadde havnet i rullestol for alltid. De måtte ta noen nerver, derfor har jeg varig men, i tillegg til at svulsten hadde klemt på alle nervene i ryggen over for lang tid.

At det skulle slå ut som det gjør nå visste de nok ikke. Turen i vinter til Merkedammen gikk greit, selv om beinet var numment. Litt nummenhet i armen, men på langt nær som det jeg har nå. Kan ikke knytte neven før senere i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
2 timer siden, Epletre skrev:

Jeg vet jo ikke, men lurer på om du er kanskje sånn overfølsom i kroppen nå like i etterkant. Kanskje greit å ta det mer rolig tenker jeg. Altså, jeg kunne forestille meg at ting blir bedre etter en viss tid, så sant man tar det litt rolig fram til da, men ikke ved å sitte stille da (for det er vel ikke bra det heller).

Satser på at ting blir bra nok, og så lenge jeg kan gå inn til Dimmedalen, kan jeg sette opp teltet og fiske i området i dagevis👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.5.2018 den 10.02, Jan@ skrev:

Satser på at ting blir bra nok, og så lenge jeg kan gå inn til Dimmedalen, kan jeg sette opp teltet og fiske i området i dagevis👍

Leit å lese, @Jan@! Ønsker deg både god bedring og god tur 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.