Gå til innhold
  • Bli medlem

3.2 kg i følge Helsport


Gjest Turlyst

Anbefalte innlegg

Gjest Turlyst

Tenker fortsatt på Reinsfjell Pro 2 som alt mulig telt, men 3.2 kg er 0.25 kg tyngre enn mitt Salewa Sierra Leone Pro lll. Synes Reinsfjell Pro 2 er tungt. Har vurdert SL-versjonen på kun 2 kg. Salewa Sierra Leone Pro ll veier ish 2.5 kg. 

Jeg skal ikke gå vidda på langs eller tvers, snarere fisketurer inn til bestemt sted, med mulig overnatting mot målet, samt forflytning mellom fiskevann. Mai til oktober/november, med mulig en og annen vinternatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Mareng

Kan ikke du bare bruke det Salewa teltet du har da?

Kjøper du det mindre Salewa teltet blir sekken 17,4 kg i stedet for 17,8. Ikke mye vits i spør du meg, med mindre det er slik at du skal konkurrere, får vondt eller på annen måte sliter npr sekken bikker 17,5 kg. (Tilfeldig valgte tall). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
1 time siden, tronn skrev:

Jeg må si du tenker mye @Jan@, på turutstyr altså :D

Svaret er enkelt og som følger:

- ingen tur = mange tanker om kjøp og kjøp

- mange turer = ingen kjøp og mye bruk

Hvorfor er det slik? Fordi bakhagen min ser ut som et anleggesområde. Håper på å være ferdig innen 2-3 uker. En drittsituasjon, men bedre å jobbe i sol og støv enn regn og gjørme😊

Og når jeg er ferdig med jobben og turklar, kommer regnværet - bruker å være slik for meg. 😂

Endret av Turlyst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
14 minutter siden, Mareng skrev:

Kan ikke du bare bruke det Salewa teltet du har da?

Kjøper du det mindre Salewa teltet blir sekken 17,4 kg i stedet for 17,8. Ikke mye vits i spør du meg, med mindre det er slik at du skal konkurrere, får vondt eller på annen måte sliter npr sekken bikker 17,5 kg. (Tilfeldig valgte tall). 

Trolig det jeg gjør😊👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Jan@ skrev:

Svaret er enkelt og som følger:

- ingen tur = mange tanker om kjøp og kjøp

- mange turer = ingen kjøp og mye bruk

Hvorfor er det slik? Fordi bakhagen min ser ut som et anleggesområde. Håper på å være ferdig innen 2-3 uker. En drittsituasjon, men bedre å jobbe i sol og støv enn regn og gjørme😊

Og når jeg er ferdig med jobben og turklar, kommer regnværet - bruker å være slik for meg. 😂

Skjønner frustrasjonen din. Ikke greit å få tid til planlegging og forberedelser til tur når andre gjøremål også presser på. Selv henger jeg i stigen med husvask, sopp og algedreper og ennå har jeg ikke begynt å beise. Det er ikke mer enn 14 dager til sykkelturen skal starte og jeg er ikke i nærheten av å være i rute. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
1 minutt siden, rayun skrev:

Skjønner frustrasjonen din. Ikke greit å få tid til planlegging og forberedelser til tur når andre gjøremål også presser på. Selv henger jeg i stigen med husvask, sopp og algedreper og ennå har jeg ikke begynt å beise. Det er ikke mer enn 14 dager til sykkelturen skal starte og jeg er ikke i nærheten av å være i rute. 

Ikke noe hyggelig det. Tankene er på sykkelturen, men det blir til at man velger «måoppgaver»  foran «å ha lyst til oppgaver» 

Jeg så for meg å bo i nesten ny enebolig i rekke, med intet utvendig ansvar. Ble nedstemt av de andre, derfor ble det nyere hus med for mye utvendig jobb. Og hvem får arbeidsbelastningen tro............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var smart nok til å kreve å kjøpe leilighet, men vi endte uansett opp med en total renovering. Eneste som står urørt er noen stendere her og der. Og nå skal det bygges platting. Det har jeg ingen planer om å gjøre selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Jan@ skrev:

Svaret er enkelt og som følger:

- ingen tur = mange tanker om kjøp og kjøp

- mange turer = ingen kjøp og mye bruk

Hvorfor er det slik? Fordi bakhagen min ser ut som et anleggesområde. Håper på å være ferdig innen 2-3 uker. En drittsituasjon, men bedre å jobbe i sol og støv enn regn og gjørme😊

Og når jeg er ferdig med jobben og turklar, kommer regnværet - bruker å være slik for meg. 😂

Mulig jeg er en skikkelig egoist, men jeg tar meg tid til turer jevnlig, året rundt, uavhengig av "hva som skulle vært gjort". Sommeren for tre år siden totalrenoverte vi nyinnkjøpt rekkehus på 6 uker. Alle flater ble tatt, bad og kjøkken ribbet ned til stenderverket og bygd opp igjen.. Selv i den perioden fikk jeg sneket inn 4 dager på Hardangervidda. Jeg tenker at det handler om god planlegging og en erkjennelse av at man må gjøre andre ting enn å jobbe og vedlikeholde eiendeler for å ha et godt liv. Jeg tror samlivet blir mye hyggeligere og enklere å få til om man får luftet seg litt i ny og ne. Så kom deg ut @Jan@ :-)

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
1 minutt siden, whistler skrev:

Jeg tror samlivet blir mye hyggeligere og enklere å få til om man får luftet seg litt i ny og ne. Så kom deg ut @Jan@ :-)

 

Enig!! Alle trenger å få luftet toppetasjen👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Jan@ said:

Jeg så for meg å bo i nesten ny enebolig i rekke, med intet utvendig ansvar.

Vi er midt i prosess for innkjøp av nettopp dette. Jeg har tegnet inn forslag for eget dedikert nytt turutstyrsrom. Plassering et lite steinkast fra nærmeste tursti. Gleder meg som en unge. Terapeutisk for både meg og forholdet både at jeg får tilbrakt noen netter utendørs per måned og at vi slipper å drive med noe renovering, så dette nesten bare må bli bra. Håper du får tid til å komme deg litt ut du og!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd vekselvis i hus, leilighet, hus, leilighet og nå igjen rekkehus. Det er ingen tvil om at det er en korrelasjon mellom antall friluftsdøgn og boform. De årene jeg har bodd i leilighet har jeg hatt flest friluftsdøgn. Det er befriende å møte vaktmesteren med plenklipperen fredag ettermiddag, og vite at det er hans jobb å holde hus og hage i orden til jeg kommer hjem igjen fra tur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Thomas E skrev:

tilbrakt noen netter utendørs per måned og at vi slipper å drive med noe renovering, 

Det magiske med å være mye på tur, er at du ikke skjønner vitsen med å pusse opp. 

Bare det å ha gulv, vegger og tak, for ikke så snakke om varmt vann i krana og mulighet for en dusj blir satt uendelig stor pris på. 

Noen mener "Oppussings-damer" er slitsomme i lengden, ikke blir de noe lykkelige heller, nei da er "tur-damer" å foretrekke. 

Vi fjerner oss litt for mye fra naturen, og hva som er faktiske behov. 

  • Liker 2
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutes ago, Memento mori said:

Det magiske med å være mye på tur, er at du ikke skjønner vitsen med å pusse opp. 

Bare det å ha gulv, vegger og tak, for ikke så snakke om varmt vann i krana og mulighet for en dusj blir satt uendelig stor pris på. 

Noen mener "Oppussings-damer" er slitsomme i lengden, ikke blir de noe lykkelige heller, nei da er "tur-damer" å foretrekke. 

Vi fjerner oss litt for mye fra naturen, og hva som er faktiske behov. 

Det er ikke så mye oppussingsbehovet som er problemet, men mer det å ha en bolig som krever mindre vedlikehold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.