Gå til innhold
  • Bli medlem

Garmin Inreach mini - ny modell


Anbefalte innlegg

Annonse

@Skogens Stønn

veldig bra omtale av enheten syns jeg.

 

 

 

 

jeg har bare lest (siden jeg har bestilt) her er prisene. https://discover.garmin.com/nb-NO/inreach/personal/

"trikset" er og lage mange forhåndefinerte meldinger da det ikke koster noe ;)

så langt jeg har skjønt er det prisene under + 220 kr får "aktivering av abb " og 275 i året får og kunne aktivere per 30 dag. (så 2000 kr får 12 mnd og 1560 får år abb) så brukere du den mindre enn 7 mnd i året lønner det seg og bruke "aktiver" under bruk...men blir vel litt som og si att man leier bil ved behov og velge og ikke kjøpe bil.... da blir man sittende hjemme pga man ønsker jo ikke bruke penger på og leie bil ;) (enda det er mere lønsomt og leie bil de gangen man trenger) 

inreach.thumb.png.c275542ab1b9094b4293a58ffdfdec67.png

 

 

 

Alle abonnementene faktureres månedlig. Abonnementene ovenfor gjelder kun for private enkeltkunder. Abonnementene inkluderer eventuell mva. Hvis du bruker flere tekstmeldinger, sporingspunkter eller plasseringsping enn det som er inkludert i abonnementet ditt, blir du belastet for overforbruket. For tjenesteabonnementer som omfatter ubegrenset antall tekstmeldinger eller mengde sporing, kan overføringshastigheten for meldinger bli redusert etter perioder med mye bruk. Overføringshastigheten for SOS-meldinger påvirkes ikke. Alle årsabonnementer blir belastet kr 219,99 i aktiveringsgebyr. Det koster ikke noe å bytte til et årsabonnement med mer inkludert, men det koster kr 274,99 å bytte til et årsabonnement med mindre inkludert.

Freedom-abonnementer koster kr 274,99 årlig. Abonnementer uten binding gjelder for minst 30 dager. Hvis du bytter Freedom-abonnement, gjelder en ny minstegrense på 30 dager. Det koster ikke noe å bytte mellom Freedom-abonnementer. Det koster ikke noe å stoppe tjenesten midlertidig i en måned av gangen. Brukeren beholder tilgangen til inReach-data lagret i Garmin Explore™-portalen mens kontoen er suspendert. Det valgte abonnementet fornyes automatisk hver måned med mindre brukeren endrer kontovalgene i Garmin Explore™-portalen.

Endret av svingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erlend Gudvangen Bjørkeng skrev (14 timer siden):

Det vet jeg ikke. Kunne ikke se at det skulle medføre noen kostnad... 

kan  jo ringe Garmin og spørre...

Phone number: 47 69799430 
Monday – Friday from 9:30 am – 6:30 pm
Central European Time (GMT / UTC+1)

Jeg har ringt og spurt. Det medfører ikke noen ekstra kostnad å bytte mellom enhetene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogens Stønn skrev (8 timer siden):

Hei @Frank Sørensen

Jeg lurer på:

  1. Hva er det som koster 129 kr?
  2. Er dette alt du betaler i løpet av ett år?
  3. Hvilket abonnement har du?

;-)

Hei @Skogens Stønn 

(ble litt klam her på nicket ditt🤣)

Jeg har Contract Safety, og dette er månedlig på 12 måneders binding.

Førstegangs registrering kom i tillegg på første faktura, pålydene 219.99kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Lånar tråden lite. Er det noen her som har hatt problemer med batterilevetiden på sin mini? Jeg oppdaget igår når jag kom til fjellet at min Inreach var urladet, til tross for at jeg ladet den fullt to dager för. Jeg mener at den var avslådd hele tiden etter lading. 

Idag har jeg ladet den fullt og ser at den har spis 25% batteri på 6 timer - den er skrudd på men BT og tracking er av. Sist jeg brukte den ofte brukte den ca 20% på en 8-timers dag i fjellet med logpunkter hver 5.e minutt og sending av data hver 30.e. (Har sluttet å bruke Extended tracking siden det er buggigt og ikke altid får med seg alle punkter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knaper skrev (1 time siden):

Lånar tråden lite. Er det noen her som har hatt problemer med batterilevetiden på sin mini? Jeg oppdaget igår når jag kom til fjellet at min Inreach var urladet, til tross for at jeg ladet den fullt to dager för. Jeg mener at den var avslådd hele tiden etter lading. 

Idag har jeg ladet den fullt og ser at den har spis 25% batteri på 6 timer - den er skrudd på men BT og tracking er av. Sist jeg brukte den ofte brukte den ca 20% på en 8-timers dag i fjellet med logpunkter hver 5.e minutt og sending av data hver 30.e. (Har sluttet å bruke Extended tracking siden det er buggigt og ikke altid får med seg alle punkter).

Min mini blir i alle fall ikke utladet på 2 dager avslått.

vedr. "Idag har jeg ladet den fullt og ser at den har spis 25% batteri på 6 timer - den er skrudd på men BT og tracking er av."

Hva er BT ?

Hadde du den inne ?  Regner med at Mini prøver å søke etter satelitter og det blir jo vanskelig inne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blaser skrev (23 minutter siden):

Min mini blir i alle fall ikke utladet på 2 dager avslått.

vedr. "Idag har jeg ladet den fullt og ser at den har spis 25% batteri på 6 timer - den er skrudd på men BT og tracking er av."

Hva er BT ?

Hadde du den inne ?  Regner med at Mini prøver å søke etter satelitter og det blir jo vanskelig inne

Bluetooth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knaper skrev (3 timer siden):

Lånar tråden lite. Er det noen her som har hatt problemer med batterilevetiden på sin mini? Jeg oppdaget igår når jag kom til fjellet at min Inreach var urladet, til tross for at jeg ladet den fullt to dager för. Jeg mener at den var avslådd hele tiden etter lading. 

Idag har jeg ladet den fullt og ser at den har spis 25% batteri på 6 timer - den er skrudd på men BT og tracking er av. Sist jeg brukte den ofte brukte den ca 20% på en 8-timers dag i fjellet med logpunkter hver 5.e minutt og sending av data hver 30.e. (Har sluttet å bruke Extended tracking siden det er buggigt og ikke altid får med seg alle punkter).

Min har ligget avslått i ei uke siden sist jeg brukte den, og den er nå på 87%. Jeg husker ikke hva den var når jeg slo den av, men jeg tror kanskje den var 92% _før_ jeg startet turen sist jeg brukte den. Jeg tviler på at den har mistet mer en et par % i løpet av uka.

Jeg vet ikke hvordan det er med den nye modellen, men min (fastvare 2.80, maskinvare 4.0) må man huske å slå på og så av etter bruk hvis man bruker "extended tracking". Hvis ikke er den ikke avslått. Extended tracking er tracking der den sender posisjonen over satellitt med faste intervaller og så slår seg av. Hvis jeg ikke slår den på og deretter av vil den fortsette å være i Extended tracking mode til batteriet er tomt. Den våkner da ved slutten av hvert intervall og slår på GPS for å få posisjon. Hvis posisjonen har flyttet seg siden sist vil den sendes, hvis ikke vil det slå seg av og vente til neste intervall er slutt (den vil uansett sende posisjonen hver 4. time selv om det er samme posisjon tror jeg). Dette vil bruke batteri siden den som minimum må ta et GPS-fix ved slutten av hvert intervall. Er den innendørs tipper jeg den suge ekstra mye batteri fordi det er vanskelig å få en fix, og den holder antakelig på til den eventuelt gir opp, sikkert etter flere minutter.

Dette med av/på er også grunnen til at hvis jeg slår den på i Extended tracking, så må jeg la den slå seg av selv og ikke bruke av-knappen. Bruker jeg av-knappen slås sporinga av også. En kilde til forvirring i starten, men greit nok når man vet det.

Dette kan være annerledes i nyere modeller, jeg aner ikke.

Det er forøvrig ikke tracking/logging som koster batteri. Det er GPSen og satellittkommnikasjon. Om tracking er slått av eller på betyr bare om du lagrer sporet eller ikke. Så lenge inReachen er påslått vil også GPSen være påslått og suge av batteriet, og da er kanskje ikke 25% på 6 timer mye for en enhet som er så liten og dermed har et lite batteri. Jeg synes faktisk det høres lite ut.

;-)

Endret av Skogens Stønn
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ok. Da er det nok bare så at jeg ikke skrudde den av når jeg trudde at jeg hade gjort det. :) Inatt, i definitivt avslått tilstand, har den bare spist 1% av batteriet. 

 

Jeg hade en del problemer med Extended tracking når jeg brukte det som mest. Det var to-tre ganger som den ikke slo seg på igjen, etter at Extended tracking hade startet. Jeg er litt usikker på om jeg slo den av etter start av tracking eller om jeg lot den slå seg av av seg selv - uansett så gjorde jeg likedant hver gang. For det meste fungerte det men ibland ville den ikke slå seg på og sende neste punkt, til tross for at det var tydligt att en tracking var aktiv når jeg slo den på igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knaper skrev (9 timer siden):

til tross for at det var tydligt att en tracking var aktiv når jeg slo den på igjen

Ja, men dette betyr ikke at Extended tracking var aktiv før du slo den på. På min er det i hvert fall sånn at hvis jeg først har satt den i Extended tracking-mode, så kommer Etended tracking på når jeg slår den på uavhengig av om jeg slo den av selv eller jeg lot den slå seg av automatisk. Eneste forskjellen på de to er at hvis jeg slo den av selv vil den slutte å sende posisjon mens hvis den slo seg av automatisk vil den fortsette å sende posisjonen.

Som sagt synes jeg dette var forvirrende til å begynne med, for det hendte jeg slo på inReachen for å sende en melding, be om værvarsel m.m. Når jeg var ferdig lo jeg den av igjen og forventet at Extended tracking ville fortsette som før. Det gjorde den ikke. Det var først når jeg lot den bli stående på til den slo seg av av seg selv at Extended tracking fortsatte å sende posisjon. Jeg hadde den med på langtur og det gikk flere dager før jeg oppdaget hvordan det hang sammen. Det står så vidt jeg kan se ingen ting om dette i bruksanvisningen. Det burde det absolutt gjøre.

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det är sant att just det inte bevisar något. Nu minns jag inte heller vad Inreachen viste når jag slo den på, det var trots allt litt over 18 måneder siden. 

Jeg var på langtur når den betedde seg sånn her. Det var nemmlig dag 13 og 19 som den ikke sendte punkter etter den förste. Alle andre dager fra dag 1 hade jeg samme rutine og det fungerte da godt. Så enten har jeg gjort noe annet enn det jeg alltid gjorde ellers, eller så var det en bug med Inreachen.

Äsch, jeg skjönner jo hvordan dette höres ut. :) 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenkes at det er andre ting som påvirker dette også. Jeg vet for eksempel ikke hva som skjer hvis man finner ut at man skal lade den mens den står i Extended tracking-mode. Når man lader slår jo enheten seg på, og slår man den da av vil vel Extended tracking slå seg av også. Det sikreste er alltid å slå den på og så la den slå seg av selv, aldri slå den av manuelt så lenge man vil at den skal sende posisjoner i Extended tracking. Hvis man slår den av må man slå den på igjen og så la den slå seg av selv.

Jeg har aldri hatt noen bug med min, i hvert fall ikke som jeg har oppdaget.

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Kristian J. Vabø skrev (På 20.7.2020 den 22.55):

Sjekket min nå, den har lagt 3-4 mnd i skapet, kanskje lenger, og var fulladet når den ble lagt der. Nå var det 25% strøm igjen.

Nå har jeg sjekket min Inreach Mini igjen, da den har lagt en del mnd i skapet. Den var fulladet og nå var det 93% strøm igjen!

Sist den ble ladet så ble den og oppdatert via Garmin Express, og jeg skrudde av noe inne i menyen på enheten som var noe "automatisk" ett eller annet, som jeg har glemt hva var. Så kan være noe som er aktivt, selv om enheten er "skrudd av"?!
Men kan uansett se ut til at dette hjalp, siden den nå har såpass med strøm igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Har en Inreach mini som jeg bruker ca en gang i året. Testet den i går med sporing og ti min intervall på dette. Så da at den ikke hadde kontakt med gps lenger etter at den hadde fått henge noen minutter i beltet uten tasting. Men det er kanskje slik det skal være? At den bare har kontakt hvert 10`ende minutt når den skal sende nytt spor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

endred skrev (1 time siden):

Har en Inreach mini som jeg bruker ca en gang i året. Testet den i går med sporing og ti min intervall på dette. Så da at den ikke hadde kontakt med gps lenger etter at den hadde fått henge noen minutter i beltet uten tasting. Men det er kanskje slik det skal være? At den bare har kontakt hvert 10`ende minutt når den skal sende nytt spor?

Det kommer an på hvilken mode du har satt den i. Den har en egen mode der den skrur seg av mellom hver gang den skal sende et sporingspunkt. Når tiden er inne vil den slå seg på, få GPS-fiks, vente på at en satellitt kommer og så sende posisjonen. Deretter slår den seg av. Dette heter "Ext. tracking" i menyen på utenlandsk,  "Ekstern sporing" på norsk. Det står da XT (med Xen og Ten over hverandre) øverst i skjermen. Obs! Hvis du bruker denne moden må du ikke slå av inReachen manuelt. Da vil sporingen også stoppe. Du må bare la den stå på til den slår av seg selv. Når du er ferdig med sporingen slår du enheten på manuelt og deretter av for å få den til å slutte å spore.

Det er ellers ikke særlig gunstig å ha den hengende i beltet hvis den skal sende sporinger via satellitt. Du bør ha den høyt oppe slik at kroppen ikke komme mellom antenna og satellitten den skal snakke med. Beste plassering er på toppen av ryggsekken. Nestbeste på toppen av skulderen. Det samme gjelder mottak av GPS-signaler. Jo mer som skygger for GPS-satellittene (=svakere signaler), jo mer må mottakeren jobbe for å skaffe et fiks. Det trengs da større prosesseringskraft noe som fører til bruk av mer strøm fra batteriet. Hvis algoritmene er tilpasset til å spare på batteriet (aner ikke om det er sånn) vil det gå ut over evnen til å beregne og holde på posisjonen når signalene blir svakere. Det er en trade off her. Det er heller ikke sikkert den lille enheten har veldig stor prosesseringskapasitet i utgangspunktet, nettopp for å holde batteribruken nede. Men som sagt, om det er sånn for akkurat denne enheten vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Je

Skogens Stønn skrev (14 minutter siden):

Det kommer an på hvilken mode du har satt den i. Den har en egen mode der den skrur seg av mellom hver gang den skal sende et sporingspunkt. Når tiden er inne vil den slå seg på, få GPS-fiks, vente på at en satellitt kommer og så sende posisjonen. Deretter slår den seg av. Dette heter "Ext. tracking" i menyen på utenlandsk,  "Ekstern sporing" på norsk. Det står da XT (med Xen og Ten over hverandre) øverst i skjermen. Obs! Hvis du bruker denne moden må du ikke slå av inReachen manuelt. Da vil sporingen også stoppe. Du må bare la den stå på til den slår av seg selv. Når du er ferdig med sporingen slår du enheten på manuelt og deretter av for å få den til å slutte å spore.

Det er ellers ikke særlig gunstig å ha den hengende i beltet hvis den skal sende sporinger via satellitt. Du bør ha den høyt oppe slik at kroppen ikke komme mellom antenna og satellitten den skal snakke med. Beste plassering er på toppen av ryggsekken. Nestbeste på toppen av skulderen. Det samme gjelder mottak av GPS-signaler. Jo mer som skygger for GPS-satellittene (=svakere signaler), jo mer må mottakeren jobbe for å skaffe et fiks. Det trengs da større prosesseringskraft noe som fører til bruk av mer strøm fra batteriet. Hvis algoritmene er tilpasset til å spare på batteriet (aner ikke om det er sånn) vil det gå ut over evnen til å beregne og holde på posisjonen når signalene blir svakere. Det er en trade off her. Det er heller ikke sikkert den lille enheten har veldig stor prosesseringskapasitet i utgangspunktet, nettopp for å holde batteribruken nede. Men som sagt, om det er sånn for akkurat denne enheten vet jeg ikke.

Jeg har ikke på ekstern sporing funksjonen med automatisk stopp.. Synes derfor det er rart at den må søke opp gps hele tiden.

Logg er også av, sporing har ti min intervall

Endret av endred
Lenke til kommentar
Del på andre sider

endred skrev (30 minutter siden):

Je

Jeg har ikke på ekstern sporing funksjonen med automatisk stopp.. Synes derfor det er rart at den må søke opp gps hele tiden.

Logg er også av, sporing har ti min intervall

Tja, det er jo en GPS-enhet, så det er jo det den driver med, altså lager et GPS-fiks, typisk hvert sekund. Hvis du ikke trenger posisjonen er det jo bare å slå den av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogens Stønn skrev (50 minutter siden):

Tja, det er jo en GPS-enhet, så det er jo det den driver med, altså lager et GPS-fiks, typisk hvert sekund. Hvis du ikke trenger posisjonen er det jo bare å slå den av.

Snakket med support nå.. Den mistet ikke GPS signalet, den bare hentet inn ny spesifikk posisjon var forklaringen jeg fikk. Skal teste det ut med app`en på mobilen. Hvis plassering i kart på mobilen stemmer med virkeligheten så er det ikke noe problem:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

endred skrev (9 minutter siden):

Snakket med support nå.. Den mistet ikke GPS signalet, den bare hentet inn ny spesifikk posisjon var forklaringen jeg fikk. Skal teste det ut med app`en på mobilen. Hvis plassering i kart på mobilen stemmer med virkeligheten så er det ikke noe problem:-)

Jeg missforsto litt hva du mente med at "den må søke opp gps hele tiden" i forrige innlegg. Jeg skjønner nå at det du mener var dumt var at den hadde mistet GPS-ene og måtte lete dem opp på nytt. Og ja, det er i så fall dumt fordi det koster en del mer batteri sil å søke etter satellitter enn å holde dem når de er funnet. Å montere GPS-en høyt slik at kroppen din ikke skygger vil hjelpe på at den holder GPSene. GPS-signalene har så høy frekvens (over 1 GHz) at kroppen din fungerer som en effektiv skygge. I tillegg er signalene veldig svake når de endelig når fram til GPSen din. Nesten rart at det virker i det hele tatt spør du meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte mobilen i bilen på en jakttur i går, og brukte inreachen til å sende en melding hjem om det, og at alt var greit. Ser av sporingen mellom to jaktposter at den later til å tro at jeg har tatt en rute gjennom skogen som jeg ikke tok...(rød strek på bildet) Kan vel komme av at den er satt opp med tanke på at den skal holde batteriet lenge, og at den har lagt opp ruten mellom to kjente punkter. Men den ser også ut til å ha lagt opp ruten som jeg tok. (grønt på bildet) Har ikke allverden å si, siden det ikke er navigasjon jeg har enheten til, og den som jeg bruker til det (66st) ble liggende i sekken... Hvordan er deres erfaringer med sporingen?

Edit: Ser av sporingsloggen at det mangler et punkt to min etter punktet der ruta sporer av inn i skogen...

rute.JPG.916e1d08b55a1f3088fc0dfff0fa3bf0.JPG

Endret av Erlend Gudvangen Bjørkeng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erlend Gudvangen Bjørkeng skrev (På 22.8.2021 den 11.15):

Glemte mobilen i bilen på en jakttur i går, og brukte inreachen til å sende en melding hjem om det, og at alt var greit. Ser av sporingen mellom to jaktposter at den later til å tro at jeg har tatt en rute gjennom skogen som jeg ikke tok...(rød strek på bildet) Kan vel komme av at den er satt opp med tanke på at den skal holde batteriet lenge, og at den har lagt opp ruten mellom to kjente punkter. Men den ser også ut til å ha lagt opp ruten som jeg tok. (grønt på bildet) Har ikke allverden å si, siden det ikke er navigasjon jeg har enheten til, og den som jeg bruker til det (66st) ble liggende i sekken... Hvordan er deres erfaringer med sporingen?

Edit: Ser av sporingsloggen at det mangler et punkt to min etter punktet der ruta sporer av inn i skogen...

rute.JPG.916e1d08b55a1f3088fc0dfff0fa3bf0.JPG

Jeg regner med den blå linja er fra inReach-en. Det er jo posisjonene som logges, ikke veien du tok mellom dem. Hvis du for eksempel har sagt at den skal logge (sende via satellitt) hvert tiende minutt, så får du kun lagret posisjonen hvert tiende minutt og ingen ting i mellom. Så hvis du har gått langs jordekanten mellom disse to punktene på hver side av skogsteigen i løpet av 10 minutter, så får du ett punkt på hver side av skogsteigen. Når dette tegnes ut i kartet vil de forbindes med en strek for å holde rede på historien (at du ser rekkefølgen punktene er lagret i). Slik er det med alle GPS-er. Jo oftere man logger, jo mer likt den virkelige ruta man gikk blir det. I vanlige GPS-logger er jo gjerne tiden mellom hvert punkt helt nede i sekundområdet, ofte hvert sekund. Med et vanlig "turristabonnement" er det vel 10 minutter mellom hvert punkt når de skal sendes over satellitt.

Ringdue?

Endret av Skogens Stønn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogens Stønn skrev (5 timer siden):

Jeg regner med den blå linja er fra inReach-en. Det er jo posisjonene som logges, ikke veien du tok mellom dem. Hvis du for eksempel har sagt at den skal logge (sende via satellitt) hvert tiende minutt, så får du kun lagret posisjonen hvert tiende minutt og ingen ting i mellom. Så hvis du har gått langs jordekanten mellom disse to punktene på hver side av skogsteigen i løpet av 10 minutter, så får du ett punkt på hver side av skogsteigen. Når dette tegnes ut i kartet vil de forbindes med en strek for å holde rede på historien (at du ser rekkefølgen punktene er lagret i). Slik er det med alle GPS-er. Jo oftere man logger, jo mer likt den virkelige ruta man gikk blir det. I vanlige GPS-logger er jo gjerne tiden mellom hvert punkt helt nede i sekundområdet, ofte hvert sekund. Med et vanlig "turristabonnement" er det vel 10 minutter mellom hvert punkt når de skal sendes over satellitt.

Ringdue?

Er nok noe slikt som har skjedd.. men slik det er logget, så ser det ut som det er to ruter som er logget... Mener jeg har satt 2 min per logging og 10 min intervall. Har oppgradert til recreation abonnementet nå i de månedene hvor det blir litt jaktturer.   Ringdue, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erlend Gudvangen Bjørkeng skrev (1 time siden):

Er nok noe slikt som har skjedd.. men slik det er logget, så ser det ut som det er to ruter som er logget... Mener jeg har satt 2 min per logging og 10 min intervall. Har oppgradert til recreation abonnementet nå i de månedene hvor det blir litt jaktturer.   Ringdue, ja...

Logging og sending med satellitt er egentlig to separate funksjoner. Du kan logge til internminnet i inReachen, og da fungerer loggingen  som på en vanlig GPS med loggeintervall helt ned til hvert sekund. Dette kalles loggeintervall i oppsettet. Du kan også overføre dette til mobiltelefonen via en garmin app (Earthmate?) og se den på kartet der. Du kan også sende det via appen over mobilt internett til MapShare-kontoen din så vidt jeg vet. Jeg tror også en vanlig synkronisering vil overføre sporet til MapShare. Men ingen ting sendes via Iridium-satellittene.

Sending av posisjon til MapShare er via Iridium-satellittene. Her kan vi vanlig dødelige sende med intervaller på 10 minutter og lengre (prof-abonnementer kan sende mye oftere). Det er dette som heter sendeintervall. Da går dataene direkte til MapShare.

Både logging og sending kan være på samtidig (men behøver ikke, det er to separate funksjoner).

Jeg har ikke testet alt dette like godt (bruker vanligvis bare sending via satellittene), men det er i hvert fall slik jeg har oppfattet det. Jeg tar med inReachen titt og ofte bare for å teste og lære hvordan ting fungerer, også på småturer, så jeg slipper å lure på om det virker slik jeg tror når jeg trenger den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.