Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til snøre for ferskvann?


Skogsferd

Anbefalte innlegg

Hei!

Er en fersk ferskvannsfisker så har ikke så har ikke så mye peiling 😅

Trenger litt hjelp med hvilket snøre jeg burde gå for, finnes så mye forskjellig på markedet..

skal brukes til litt allsidig fisking i vann med sluk


Takk på forhånd for tips 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tynt multifilament (det mest kjente er Fireline, men det finnes mange gode slike snører). Kanskje 0,12mm hvis det er lett fjellfiske det er snakk om. Du kaster langt, selv med lette sluker. Hvis du forventer større fisk eller skal bruke tyngre sluk kan du gå litt opp i tykkelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man helt fersk så vil jeg anbefale helt vanlig monofilamentsene :)
Rimelig (man setter seg endel fast i begynnelsen), man slipper fortom, fin om man skal duppfiske litt med mark,
Har bra nok bruddstyrke (virker som endel som kjøper multisene skal heve Blücher) samt har litt strekk i forhold til multifilament.
Multifilament tåler dessuten lite slitasje i forhold til vanlig monofilament :)

  • Liker 1
  • Hehe 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutes ago, tubbs said:

Multifilament tåler dessuten lite slitasje i forhold til vanlig monofilament :)

Det er et viktig poeng. Multisnøre kan flise seg opp mot skarpe steiner f.eks. Jeg gjør det til en vane å kutte av en liten meter med jevne mellomrom.
Men likevel foretrekker jeg multifilament til både sjø- og ferskvannsfiske - aldri mer mono for meg til vanlig slukfiske :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.