Gå til innhold
  • Bli medlem

Outwell Clarkston 6A


marius.helg

Anbefalte innlegg

Annonse
52 minutter siden, marius.helg skrev:

4000 i vannsøyle, er dette godt nok?

Ja, det er normalt godt nok. Står forresten at det er 5000mm vannsøyle lenger nede i spesifikasjonene hos fjellsport, og 10000mm for bunnduke - det er bra.

Men teltet er 7,7m langt, 3,9m bredt og 2,15 høyt ... Husk at et sånt telt tar tid å sette opp og ta ned, at det fort krever flere personer for å gjøre det og at tørking av et vått telt kan bli en halvhard nøtt å knekke ;) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Du blir konge på campingplassen med dette teltet, dersom campingplasser er målet ;)

Teltet er såpass stort at det utenom campingplasser blir vanskelig å finne andre steder å sette det opp. Forøvrig enig med @a_aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Jan@ skrev:

Du blir konge på campingplassen med dette teltet, dersom campingplasser er målet ;)

Teltet er såpass stort at det utenom campingplasser blir vanskelig å finne andre steder å sette det opp. Forøvrig enig med @a_aa

Tanken bak å ha et så stort telt er campingplass ja, jeg har tenk å kjøpe et mindre telt i forhold til fjell og vandreturer og noe som er lett å ta med seg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
7 minutter siden, marius.helg skrev:

Tanken bak å ha et så stort telt er campingplass ja, jeg har tenk å kjøpe et mindre telt i forhold til fjell og vandreturer og noe som er lett å ta med seg. 

 

Hvis du har hjelp til å sette det opp og ta det ned på campingplassen, hvorfor ikke:) Ikke noen ekspert på campingtelt, men det ser ut til å være ganske omfattende å sette opp.

Endret av Turlyst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I campingvognsegmentet er det jo et ultralett-alternativ :thumbsup: Det kan helt sikkert bli et trivelig sted å være det der. Anbefaler en økt med to-tre prøveoppsettinger og -nedtakinger en fin dag, med innlagt soling og grillmiddag, før man setter seg i bilen med kurs for horisonten :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
4 minutter siden, a_aa skrev:

Anbefaler en økt med to-tre prøveoppsettinger og -nedtakinger en fin dag, med innlagt soling og grillmiddag, før man setter seg i bilen med kurs for horisonten :) 

Veldig lurt😄 Pinlig å sette opp et campingtelt for første gang med 15 vindrikkende sykepleierstudenter som tilskuere.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, a_aa skrev:

I campingvognsegmentet er det jo et ultralett-alternativ :thumbsup: Det kan helt sikkert bli et trivelig sted å være det der. Anbefaler en økt med to-tre prøveoppsettinger og -nedtakinger en fin dag, med innlagt soling og grillmiddag, før man setter seg i bilen med kurs for horisonten :) 

Ja jeg tror dette kan bli utrolig kjekt. Skal ta det til etterretning med 2-3 prøveoppsetninger og nedpakkinger ja. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Jan@ skrev:

Veldig lurt😄 Pinlig å sette opp et campingtelt for første gang med 15 vindrikkende sykepleierstudenter som tilskuere.........

Hahahahah ja jeg ser det for meg i øsepøsende regn og ungene er trøtte og fruen lei, med tilskuere som er komme litt ned i vinglasset. Familien Dette er vår første camping tur. Hehe

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
1 minutt siden, marius.helg skrev:

Hahahahah ja jeg ser det for meg i øsepøsende regn og ungene er trøtte og fruen lei, med tilskuere som er komme litt ned i vinglasset. Familien Dette er vår første camping tur. Hehe

Da er rådet fra @a_aagull verdt👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv et Outwell campingtelt, riktignok ikke type Mega-XXXL, men Outwell er definitivt gode på slike campingtelt. Bra kvalitet!
For noen år siden tilbragte jeg og en kameraet store deler av sommeren på en campingplass ved ei lakseelv i Finnmark, og vi bodde i et slikt stort telt, med hvert vårt soverom, panoramavinduer, kjøkkenavdeling (!) og full ståhøyde. Det var veldig praktisk med så god plass, og i fiskepausene var det stas å sitte inne og binde fluer som storlaksen garantert ville jafse i seg neste dag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tittet en del på dette teltet tidligere i år, og tror nok dette er et godt telt til en god pris. Jeg hadde nok endt opp med å kjøpe dette selv, om ikke min bedre halvdel hadde kommet hjem fra jobben og sagt at hun hadde fått bonus, slik at jeg kunne plukke hvilket telt som helst - og hun skulle betale... endte derfor opp med vermont 7sa...

Tror heller ikke det er nevneverdige problemer med å sette det opp på egenhånd, i og med at det er et oppblåsbart telt... Kjøp med en pumpe som du bare kan stille inn på det trykket du skal ha, så holder det at du hjelper til litt når kanalene skal reise seg.. Hadde nok også tatt med et underlag i samme slengen, og vurdert å bestille et fleeceteppe til rommet foran soverommene... Teltet er nok tett nok i massevis... Går ellers også an å kjøpe ekstra takbeskyttelse til det..

Det er fort gjort at det baller litt på seg med ekstrautstyret, så jeg ville kanskje prioritert underlag og fleeceteppet...

Endret av Erlend Gudvangen Bjørkeng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, marius.helg skrev:

ser at det er 4000 i vannsøyle, er dette godt nok?

Skal det stå mye oppe på dager med sol, hadde jeg nok hatt en pressening over taket.  Slike store telt blir normalt ikke tatt opp og ned hver dag som fjelltelt ofte blir, og er utsatt for mye sol. Så mange legger en pressening på taket for å beskytte mot sola og blekingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har et Outwell telt som eg kjøpte i 2010 og det er fortsatt godt brukende den dag i dag. Veier 25kg nedpakket, gir rom for 6 voksne personer med 3 separate soverom + fellesrom. Full ståhøyde og store åpne vinduer. Dette er en fantastisk teltopplevelse og er ikke noe problem å sette opp på egenhånd - tar bare noen minutter ekstra. Men det krever plass men ikke mer plass enn typisk bobil på en campingplass så det går helt fint.

Kan anbefale å samtidig investere i ekstra bunnduk(footprint) som beskytter bunnduken og gjør det enklere å finne plass til teltet, teppe til å ha inne(øker komforten og tar vare på bunnduken om du skal ha møbler) samt gummihammer til å slå ned teltpluggene med og krok til å dra de opp igjen. Veldig kjekt å ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.