Gå til innhold
Gjest Turlyst

El-sykkel i marka/vernede områder

Anbefalte innlegg

Vinner dem igjennom med at han handlet i god tro så mye som elsykkel regelverket har vært fremme i media (dvs burde være allment kjent) så må man jo komme unna alt mulig annet også ved å si at man handlet i god tro"?

20180501_002423.thumb.png.615a6855213dc25f34c9edce58e93406.png

Screenshot_20180501-002330.thumb.jpg.b5b5bea541ae599c6074db0c0ec566b4.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er i utgangspunktet negativ til motorisert ferdsel i fjell/skog/utmark (med noen få unntak ift grunneiers rett til næring.).

Men her er noen eksempler på at man kanskje ikke bør tenke så sort/hvitt, men kanskje fått til en ordning med "behovsprøving" ift elsykkel i terrenget:

Skjult lenke - logg inn for å se den

Skjult lenke - logg inn for å se den

Slike sykler som den blodtrimma sykkelen innledningsvis er jo hverken sykkel eller moped, men lett motorsykkel ift lovverket og har helt klart ikke noe å gjøre i skog og mark.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror vi egentlig er ganske enig Skjult lenke - logg inn for å se den.

Jeg sykler i perioder en del og sti/grusveier/asfalt  (med forskjellige sykler) gir meg veldig forskjellige men gode opplevelser. Unner selvsagt også andre dette.

Har også en stående invitasjon til å bli med og sykle hytte til hytte på Hardangervidda, den har jeg ikke klart å takke ja til ut frå egen magefølelse rundt hvor syklinga vil foregå. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.