Gå til innhold
  • Bli medlem

navngi denne med 100% sikkerhet


Anbefalte innlegg

Annonse
18 minutter siden, Espen Ørud skrev:

Bommet med link, så tar den bort da @Memento mori har helt rett. (Linken pekte av en eller annen grunn mot Omnilite-utgaven) Det er ikke av de eldste for der var hele pumpehuset i aluminium om jeg ikke husker veldig feil. Husker ikke når pumpehuset kom i sort...

het ikke den himalaya? -Var vel uten regulering på brenner også?)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Geir-Christian Gullholm skrev:

het ikke den himalaya? 

Himalaya var med forvarmingsbøyle, noe din ikke har. 

Omnifuel  og Omnifuel 2 er vel en av de beste brennerne ifølge mange. Stabil, bra regulering. Bare normalt vedlikehold trengs vanligvis. Viktig å forvarme med litt rødsprit for å unngå sot, sot=driftsproblemer. Lurt å ha med slik at du kan skru ut dysa og renske den hvis behov, lengere turer og vinteren, ta med et Repsett.

Den fungerer veldig bra med silliencer, men denne fester seg ofte veldig fast, og på noen må det varme til for å ta den av. Senker lydnivå mye. Med sillencer er den også fin på gass. 

Blant topp tre hos meg på brennere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Memento mori skrev:

Det er første versjon av Primus Omnifuel. Den har kommet i II og III siden. Litt knotete å søke opp. 

Gode gamle Primus Omnifuel. For å spikke litt flis, så er det vel omnifuel II og Multifuel III som produseres i dag. Om jeg ikke tar helt feil og det også har kommet Omnifuel III.

21 minutter siden, Geir-Christian Gullholm skrev:

erfaringer med denne? har ikke vært utsatt for noe hardkjør hos meg..

ulemper tenker jeg da på.Silencer og reservedelskit på tur

Erfaringer er at det har rent anseelige mengder drivstoff gjennom brenneren på vinterturer siden 2007. Eneste feilskjær har vært at jeg mistet flammesprederen en gang (tips å bore lite hull og feste med en streng). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Geir-Christian Gullholm skrev:

hei! er det noen her som med 100% sikkerhet kan si hvilken modell dette er ?

-Lenge leve dårlig hukommelse:)

IMG_1912.jpg

Da jeg kjøpte den, en eller annen gang i steinalderen, het den Multifuel

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Tom42 skrev:

Da jeg kjøpte den, en eller annen gang i steinalderen, het den Multifuel

For å gjøre forrvirringen total, blander Primus multifuel i både navn og type brenner. 

Men den som heter Multifuel i navnet har ikke regulering ved brenneren. Noen omtaler denne også som Omnifuel 3 multifuel for å rote det enda mere til.

Så primus Multifuel er en multifuelbrenner, og burde het Primus Multifuel multifuel, hvis de skulle følge system på Omnifuel, som ofte blir omtalt som Primus Omnilite multifuel, men som bare heter Omnifuel på primus sin hjemmeside i Sverige. På de fleste andre sider blir dette vannet ut, da de prøver å få frem at det er multifuel siden det selger bedre.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig at det er første utgave av Omnifuel.

Første utgave har tilsvarende brennerhus som Easyfuel fortsatt har i dag, dette er videre øverst og har fasong som en trakt. Litt senere fikk brennerhuset på Omnifuel nytt design som var helt rett øverst, endepluggen i pumpa ble også rød. Når de for noen år siden kalte den Omnifuel 2, ble brennerhuset nok en gang endret og bein/kjelestøtter fikk et et design som minner om det som Omnilite TI har, der reservedysene også er skrudd fast i ene beinet. Om overgangen til Omnifuel 2 benevnelsen også førte til at selve brenneren ble endret (f.eks brennerklokka), kan jeg ikke uttale meg om siden jeg ikke har "butikk-klødd" nok på den til å observere forskjeller.

Min Omnifuel har rukket å bli en god del år gammel, den har rett brennerhus og rød plugg på pumpa.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.4.2018 den 21.35, Geir-Christian Gullholm skrev:

har ikke vært utsatt for noe hardkjør

Et tips er å ha en flaske over pumpa, når den står i flaska, samt å surre vindskjermen rundt flaska. Treffer du bra, slik som her, kan du legge vindskjermen også inni flaska, ellers må du surre den på utsiden.

IMG_2942.thumb.JPG.93f2e96a32e51a55b90551249edcd26a.JPG

  • Liker 2
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.