Gå til innhold
  • Bli medlem

Dilemma - hvor legge ting?


Memento mori

Anbefalte innlegg

Annonse
Gjest Mareng

Jeg har en kasse til reservedeler. Der hører den hjemme.

Hvis dette er noe du vil ha med deg som ekstrautstyr på tur, ville jeg tredd den på webbingen på pulken. Da er det ikke enda en løs greie som kan forsvinne, og du vet alltid hvor den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha forsøkt ordne med en diger lagringsboks m.lokk hjemme, sånn at man ikke blir fristet til å legge fra seg ting her og der. Sånn sett vil alt være på et sted og vil være rimelig greit å finne seinere, for man vet hvor man skal lete. Er nok lurt å legge ved en beskrivende lapp, som forklarer hva delen brukes sammen med tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vile lagt den i reservedelsposen på en måte som gjør at den garantert er med på tur.

Jeg fikk ødelagt spenna til sekken ved ankomst togstasjonen på Finse når jeg var på vei på tur på langs over Hallingskarvet på ski med telt i sekken... uten reservespenne.. Needless to say at jeg jævledes med den sekken hele turen..

Lærte to ting:

1. Alltid ha med reservespenne om du har tung sekk.

2. Aldri kjøp en sekk igjen hvor strammingen av hoftebeltet kun sitter i selve frontspenna. Alle mine sekker har nå stramming av hoftebeltet ute på hver side.

 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det evige dilemmaet. Jeg vet hva som hadde skjedd her i huset. Uansett plassering hadde jeg vært helt i villrede når jeg hadde hatt behov for reservedelen og letet i alle vanlige steder jeg har pleid å legge slike. Helt til jeg finner delen plassert der jeg jeg har glemt at jeg la den for å være smart.

14 minutter siden, Omnilite skrev:

 

1. Alltid ha med reservespenne om du har tung sekk.

 

Jeg har opplevd havari på plastspennen på min para ranger sekk og endte opp med å bestille en i stål (austrialpin cobra). Langt tyngre, men klarer jeg å knekke den har jeg flaks.
Hadde sikkert spart vekt på å ha med 50 ekstra spenner da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, tubbs skrev:

adde lagt den på stuebordet ved siden av PCn.
Altså ved siden av GPS, actionkamera, lommekniver, fiskeutstyr og powerbanken ++  :)

Den har ligget der i en uke..... Konemor liker det ryddig.

Har et større prosjekt - skal gjennom alt mitt jordiske gods i løpet av året. Rydde, selge, få oversikten !

Mange valg, hvor dette er et av de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Omnilite skrev:

1. Alltid ha med reservespenne om du har tung sekk.

Det er ikke alle som tenker over at topplokket ofte er rigget slik at det kan benyttes som en selvstående sekk, og at spennen på denne faktisk passer på magebeltet på hovedsekken. Det er laget slik med hensikt. Det er i hvertfall slik på mine Norrønasekker.

Jeg ville ellers lagt en slik spenne hjemme. Det er ikke SÅ krise om en slik spenne ryker - man finner alltids en løsning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng
3 timer siden, Kjell Iver skrev:

Det er ikke SÅ krise om en slik spenne ryker - man finner alltids en løsning.

Man finner alltid en løsning, hvis man har med litt snor og teip :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.