Gå til innhold
  • Bli medlem

Syntetisk under quilt


gull

Anbefalte innlegg

Annonse

Har selv DD underblanket som OP nevner (men kostet 499,- når jeg kjøpte den), og har brukt den ned til 0/-1c med min Hennesy Explorer hammock uten å fryse. Tror ratingen på -5c er nokså realistisk. Men må nevnes at opphenget som følger med ikke er optimal, da den baserer seg på bruk av strikker festet på løkker langs hver langside (4 per side) som så skal clipses på ridgeline'en med karabinkroker. 

Litt pussig at de gikk for denne løsningen, da quilten faktisk har sidekanaler som kan brukes med "standard" langsgående underquiltoppheng uten store endringer. Selv bruker jeg de langsgående kanalene for oppheng, samt sydde på aliexpress-linelocs på hver kortside for sekundæroppheng. 

Passer bra for vår/sommer/høst for min del, samt liker at den er syntetisk. Har også overnevnte OneTigris, men den egner seg kun til hagehammocken på en sommerdag, da den ikke har noe justeringsmuligheter samt mindre isolerende masse. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg så på den syntetiske dynen på lnken som ble anbefalt over her: www.enlightenedequipment.com har dere erfaringer ang denne? Den så veldig bra ut, men kostet jo deretter også da. kan det være like greit å gå for DD, siden den uansett kun skal brukes om sommeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, gull said:

jeg så på den syntetiske dynen på lnken som ble anbefalt over her: www.enlightenedequipment.com har dere erfaringer ang denne? Den så veldig bra ut, men kostet jo deretter også da. kan det være like greit å gå for DD, siden den uansett kun skal brukes om sommeren?

Jeg har to stk i dun fra enlightened equipment(en over- og en underquilt). De har egentlig vært i nedre prissjikte hva gjelder kvalitetsquilter ganske lenge. Jeg er superduperfornøyd med kvaliteten hvertfall.

Jeg vet dog at det er kommet noen billigere alternativ fra ulike hengekøyeprodusenter. DD har jeg hørt både positive og mindre positive erfaringer med. Google er din venn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.