Gå til innhold
  • Bli medlem

Frysetørket turmat til Sør-Amerika


Anbefalte innlegg

Lurer på om det er noen her som har erfaring med frysetørket turmat på reiser i utlandet, gjerne mer spesifikt Sør-Amerika, Brasil, Argentina og Chile. Har hørt det er vanskelig å anskaffe turmat lignende real turmat i Sør-Amerika så vil gjerne ta det med meg, men skal innom Brasil først, før jeg flyr til Argentina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse
  • 1 måned senere...

Oppdatering: Var i kontakt med REAL for å forhøre meg om de hadde noe erfaring med dette. Dessverre kunne de ikke si noe om det, men de anbefalte meg og forhøre om det var mulig å få tilsendt post til Hotellet vi bor på før vi drar ut i parken der nede og deretter bestille via nettbutikken Varuste fra Finland siden de sendte internasjonalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.4.2018 den 10.24, fjellgubben skrev:

Lurer på om det er noen her som har erfaring med frysetørket turmat på reiser i utlandet, gjerne mer spesifikt Sør-Amerika, Brasil, Argentina og Chile. Har hørt det er vanskelig å anskaffe turmat lignende real turmat i Sør-Amerika så vil gjerne ta det med meg, men skal innom Brasil først, før jeg flyr til Argentina.

Det er litt rart at det ikke finnes mer utfyllende informasjon om dette på nettet. Har du sjekket med Hvitserk f.eks.?

Nå endres reglene for import av mat (vil jeg tro), men når jeg dro nedover reiste i 2007 reiste vi inn via Chile. Vi hadde med en masse (da mener jeg en MASSE) real turmat, og vi baserte mya av kostholdet på dette. 

Den gangen var det ansett som uproblematisk å ta med Real inn i Chile, men derimot problematisk å ta med mat fra Chile og inn i Argentina. Jeg husker grensekontrollen på bussturen som kaotisk og uoversiktlig og vi var glade når vi hadde passert.

Jeg syns personlig at Real er en høydare på den typen tur siden det er uproblematisk i varmen, men husk å koke vatnet skikkelig..

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kjell Iver skrev:

Det er litt rart at det ikke finnes mer utfyllende informasjon om dette på nettet. Har du sjekket med Hvitserk f.eks.?

Har ikke hørt med Hvitserk, er det bare å ta kontakt via nettsiden og spørr om slik? Bruker de tid på å svare på det?

Sitat

Den gangen var det ansett som uproblematisk å ta med Real inn i Chile, men derimot problematisk å ta med mat fra Chile og inn i Argentina. Jeg husker grensekontrollen på bussturen som kaotisk og uoversiktlig og vi var glade når vi hadde passert.

Skal reise fra Brasil med fly til El Calafate (Argentina) før jeg tar buss videre til Puerto Natales (Chile). Så må regne med grensekryssing. Går det igjennom? Evt. om jeg forbereder et spansk infoskriv om maten jeg tar med?

Sitat

Jeg syns personlig at Real er en høydare på den typen tur siden det er uproblematisk i varmen, men husk å koke vatnet skikkelig.

Det hadde i hvert fall gjort turen MYE lettere da vi slipper å bære med oss fersk mat for 8 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Terka skrev:

Mener å huske at Tjukken og Lillemor hadde med seg slik mat på programmet hos TV2. I episode 2 eller 3 pakker de ned matrasjoner på hotellet før de begynner å gå.

https://sumo.tv2.no/programmer/underholdning/tjukken-og-lillemor/

Hæææ? Jeg visste ikke at det var en sesong 2. Takk! Elsket sesong 1. Da har jeg en god unnskyldning for å se det, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reist mange ganger (12) til Argentina og Chile med Real Turmat. Landene skriver selv at de ikke vil tillate kjøtt og animalske produkter inn i landene. Vi har alltid tatt med Real Turmat og det har alltid gått bra, men det er tydeligvis litt opp til den enkelte ved grenseovergangen/flyplassen. Jeg har vært nervøs hver eneste gang, men det har alltid gått bra. Det de er redd for, er at deres flora og fauna skal "infiseres" av ukjente arter, men muligheten for spredningen skal visst ødelegges av frysetørringen. De siste årene har jeg fått et skriv fra Real om at disse pakningene er frysetørret og de få gangene vi er blitt stoppet med Real, har vi vist dette og da har det gått bra.

Eller: vis til dokumentasjonen på pakningene, der er det beskrevet. Det går etter erfaring bra.

Men det er mulig å kjøpe frysetørret (Mountain House) i Argentina. Hvor skal du? Jeg vet hvor du kan kjøpe i Mendoza. Er det interessant, send meg en PM. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.6.2018 den 20.26, Haakon skrev:

Men det er mulig å kjøpe frysetørret (Mountain House) i Argentina. Hvor skal du? Jeg vet hvor du kan kjøpe i Mendoza. Er det interessant, send meg en PM. 

Skal til San Carlos de Bariloche og El Calafate, nokså langt sør og er ganske små tettsteder, så tviler litt på at de selger det der. Men i og med at jeg skal innom 3 land (Brasil, Argentina og Chile) når jeg er der så blir det fort litt skummelt å gamble på at jeg får med meg maten, spesielt om jeg har planlagt ut i fra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite trolig  du finner noe i småbyene, men mulig i Bariloche. 

Men jeg hadde tatt med noe, det skjer ikke annet enn at du mister det. Men jeg er rimelig sikker på at det går bra.

 

Jeg har reist mange ganger (12) til Argentina og Chile med Real Turmat. Landene skriver selv at de ikke vil tillate kjøtt og animalske produkter inn i landene. Vi har alltid tatt med Real Turmat og det har alltid gått bra, men det er tydeligvis litt opp til den enkelte ved grenseovergangen/flyplassen. Jeg har vært nervøs hver eneste gang, men det har alltid gått bra. Det de er redd for, er at deres flora og fauna skal "infiseres" av ukjente arter, men muligheten for spredningen skal visst ødelegges av frysetørringen. De siste årene har jeg fått et skriv fra Real om at disse pakningene er frysetørret og de få gangene vi er blitt stoppet med Real, har vi vist dette og da har det gått bra.

Eller: vis til dokumentasjonen på pakningene, der er det beskrevet. Det går etter erfaring bra.

Men det er mulig å kjøpe frysetørret (Mountain House) i Argentina. Hvor skal du? Jeg vet hvor du kan kjøpe i Mendoza. Er det interessant, send meg en PM. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite trolig  du finner noe i småbyene, men mulig i Bariloche, den byen er jo temmelig tur-roientert. 

Men jeg hadde tatt med noe, det skjer ikke annet enn at du mister det. Men jeg er rimelig sikker på at det går bra.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.