Gå til innhold
  • Bli medlem

Utgangspunkt Solheimstulen


Walkabout

Anbefalte innlegg

Hei. Vurderer en tur innover Hardangervidda nå en av dagene. Vet noen hvordan parkeringsmulighetene er ved Solheimstulen?

Ser det er plussgrader der i noen dager framover. Noen som vet om våren er på gang i området (skal innover til Rauhelleren)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 3 år senere...


Gjenoppliver en gammel tråd for å stille noen spørsmål:

Nå er vel selve hytta på Solheimstulen stengt ihvertfall til neste år, men hvordan er det med veien dit? Og parkeringsmulighetene nå? 

Så vidt jeg kan se er Solheimstulen et godt utgangspunkt hvis man kommer via RV7 og skal gå vestover fra den østligste delen av vidda. Men kanskje Tuva eller Åan er like gode (og rimelige?) utgangspunkt? Noen som vet? 

(Jeg har forøvrig sendt melding til alle de aktuelle turisthyttene. Venter på svar.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veien inn er kommunal og kjørbar med vanlig bakkeklaring. Med hytter og lavtliggende terreng regner jeg med at den er åpen nå. Og sauene har vel nettopp blitt sluppet i fjellet. Selv var jeg der i fjor høst, og parkerte, som andre, innenfor porten ved garasje-anlegget. Var noe oppstillingsplasser utenfor porten og. Gode muligheter for sykkel og tralle inn til Ulvelilægret. Mye av stien følger vei, så blir nok å spare bein og tid med en slik variant neste gang. Sykkel langs slepene videre skal og gå. DNT sti videre til Hølen er under utarbeidelse, og var ikke god å ta gjennom myrpartiene. Mulig bedre nå. Endte med å følge slep over Høljabrotet. Om man ikke vil følge slep til Lågaros.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.