Gå til innhold
  • Bli medlem

Sommertur i Langsua


Karenmariesl

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg gikk i Langsua for noen år siden. Terrenget er lettgått og det er ikke så langt mellom hyttene og hvis du ikke tenker på å overnatte i telt. Jeg skal innrømme at jeg ikke vet hvor stort 'belegg' det er der, men jeg møtte ikke på veldig mange andre når jeg gikk (men det kan og bare ha vært tilfeldigheter). Vil tro at det vil være flest andre i området rundt Liomseter. Fiskemuligheter burde det være, det var ihvertfall noen ganger jeg ønsket at jeg hadde tatt med meg fiskestangen.

Hvis interessert, så kan du jo lese om turen min her: https://tarjeiskrede.blogspot.no/search/label/Langsua (Huldreheimen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare vært i Gausdal Vestfjell vinterstid men det frister absolutt med sommertur. Som du sikkert vet har fjellstyret flere åpner buer du kan benytte. Området er såpass stort og mye mindre «populært» enn f. Eks Hardangervidda og Jotunheimen så du har definitivt muligheter for å gå uten «kø». Fiske skal være bra ifølge folk jeg har snakket med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trasket rundt i Gausdal Vestfjell/Langsua i 30 år. Forholdsvis lite med folk, en del i fellesferien. Gausdal fjellstyret har 14 åpene hytter, Dnt har 1 betjent og noen selvbetjente. Når det gjelder fiske, så er det mange bra fiskevann, store sjanser for fisk over kiloen. Generellt sett så synes jeg fiske er bedre jo lenger Nord/nordvest for Liumseter du kommer, også verdt et forsøk over grensen til Valdres. Gausdal fjellstyret har prøvefisket i mange år, resultat av dette finner du her: http://www.gausdal-fjellstyre.org/images/Prøvefiske_i_Gausdal_statsallmenning_2004-2016.pdf          God tur i et fantastisk fjellområde

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Høres lovende ut, skal kjøpe meg kart å kikke litt. Blir nok telt, men skal se litt på fjellstyrehyttene :-) Skal også lese om turen din Tarjei! 

 

Vurderer også å ta med hesten, men er avhengig av å vite litt om terrenget først..Steinur og myr er de største begrensningene. Og er selvfølgelig avhengig av god tilgang på gress. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.