Gå til innhold
  • Bli medlem

MSR Hubba Tour 1, første inntrykk.


rayun

Anbefalte innlegg

Annonse
Gjest Mareng

Ser meget bra ut!

Lurer på hvorfor de har plasser myggnett i dør og høy ventil, men spart på den i lave ventilene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer også på om de ikke ville solgt flere av disse UTEN stort fortelt, dvs et telt som tilsvarte Hubba/HubbaHubba NX med duk til bakken, ekstern stangføring OG samlet oppsett av inner og ytter. Er veldig glad i mitt HHNX men tror det ryker ut på markedet her til våren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker løsningen med utvendig stangføring. Har amerikansk type telt selv men da med stenger festet mot innertelt. Kjekt med såpasss stort fortelt, lettere å bruke med bikkje eller i sesong med mer pikkpakk. Så på det på nettsiden til Msr, er oppgitt til max innerhøyde på 96cm. Vet ikke hvordan det føles i praksis i det teltet men for mitt bruk høres det litt lite ut. Har 107cm selv om har da litt å gå på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Blaser skrev:

Gratis med telt. Bra Video !!

Takk for det @Blaser, og angående videoen ble den laget mest fordi det ikke er så veldig mye info på nettet, annet enn det MSR selv presenterer. 

 

13 timer siden, Mareng skrev:

Ser meget bra ut!

Lurer på hvorfor de har plasser myggnett i dør og høy ventil, men spart på den i lave ventilene?

Ja det lurer jeg på også. Jeg skal nå i hvertfall prøve det slik det er, men som den samleren jeg er, har jeg allerede noe mesh på "ekornlager"

 

13 timer siden, ArveS skrev:

Lurer også på om de ikke ville solgt flere av disse UTEN stort fortelt, dvs et telt som tilsvarte Hubba/HubbaHubba NX med duk til bakken, ekstern stangføring OG samlet oppsett av inner og ytter. Er veldig glad i mitt HHNX men tror det ryker ut på markedet her til våren.

Ja kanskje det. Duk ned til bakken fordrer flere og bedre plasserte ventiler noe som kompliserer, fordyrer og øker vekt. Og vekt er vel noe alle fotturister har et forhold til. Vurderte lenge telt av Hubba-typen, men pga. lite fortelt og høyt skåret duk droppet jeg det.

 

13 timer siden, Espen Ørud skrev:

En stripe duct tape over borrelåsen så sparer du myggnettet ;-) 

Tommel opp.

Og syns du det er helt bortkastet med borrelås så fjernes den. Men det gjør jeg ikke før jeg finner ut om teltet svarer til forventningene. Det er jo mulig det havner på Finn....

 

13 timer siden, borgern skrev:

Liker løsningen med utvendig stangføring. Har amerikansk type telt selv men da med stenger festet mot innertelt. Kjekt med såpasss stort fortelt, lettere å bruke med bikkje eller i sesong med mer pikkpakk. Så på det på nettsiden til Msr, er oppgitt til max innerhøyde på 96cm. Vet ikke hvordan det føles i praksis i det teltet men for mitt bruk høres det litt lite ut. Har 107cm selv om har da litt å gå på.

Ja lenge stod Big Agnes Copper Spur I / HV I øverst på ønskelista hos meg. Som jeg nevnte ovenfor så ble det valgt bort. Det er nettopp det store forteltet og duk mot bakken som fristet meg. 

Jeg er 180 cm. og jeg sitter oppreist og har ennå noen cm å gå på. Nå har ikke jeg chairkit, men tror faktisk at det kunne vært brukt om ikke underlaget en putter inni chairkit´et er av de tykkeste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, rayun skrev:

Ja kanskje det. Duk ned til bakken fordrer flere og bedre plasserte ventiler noe som kompliserer, fordyrer og øker vekt. Og vekt er vel noe alle fotturister har et forhold til. Vurderte lenge telt av Hubba-typen, men pga. lite fortelt og høyt skåret duk droppet jeg det.

Helt enig i at flere ventiler og duk til marken øker vekten, men vil tippe en kunne tilpasset et HHNX med ekstern stang, toppventiler og fortsatt hatt et telt +/- 2 kg. Da ville det straks vært konkurransedyktig i Skandinavia, Storbritannia og andre steder med lignende klima.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, ArveS skrev:

Helt enig i at flere ventiler og duk til marken øker vekten, men vil tippe en kunne tilpasset et HHNX med ekstern stang, toppventiler og fortsatt hatt et telt +/- 2 kg. Da ville det straks vært konkurransedyktig i Skandinavia, Storbritannia og andre steder med lignende klima.

Ja jeg ser den. De har helt sikkert mye vær borti USA også, men jeg er nok litt forundret over at telttypen scorer såpass høyt "over there" 

Personlig liker jeg at teltet skal føles lunt og godt uten å oppleves som klamt. Det skal også være såpass med plass at jeg har lyst til å oppholde meg innendørs på dager med møkkavær. Jeg er på en måte litt ferdig med at alt skjer liggende, eller sittende med bøyd rygg og nakke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Big Agnes Copper Spur ul2 selv som solotelt. Når det skal byttes så frister det med versjon Hv Ul2 Hotel. Den har slikt stort fortelt som msr teltet på ene siden og vanlig på andre. Desverre finnes ikke det pr nå i enmanns versjon. Men 2 manns veier ikke mer enn 1,73 kilo heller. Dog har de mer mesh enn ditt msr telt så de blir ikke like mye helårstelt. Men jeg har fint brukt mitt ned mot 0 grader, trekker ikke så mye inne som man kanskje skulle tro. Pluss med det er at det ikke blir varmt i sola så en våkner ikke i en badstu tidlig på morgenen i sommersola. Det teltet jeg bruker klart mest av mine.

For å spare mesr mulig vekt har jeg også tittet på BA Tiger wall Ul2. 2 manns på 1,13kilo, evt 3 manns på 1,3 kilo hvis man vil ha god plass. Men så lenge får det jeg har gjøre jobben, gidder ikke skifte ut noe som er helt i orden.

Endret av borgern
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, borgern skrev:

Har Big Agnes Copper Spur ul2 selv som solotelt. Når det skal byttes så frister det med versjon Hv Ul2 Hotel. Den har slikt stort fortelt som msr teltet på ene siden og vanlig på andre. Desverre finnes ikke det pr nå i enmanns versjon. Men 2 manns veier ikke mer enn 1,73 kilo heller. Dog har de mer mesh enn ditt msr telt så de blir ikke like mye helårstelt. Men jeg har fint brukt mitt ned mot 0 grader, trekker ikke så mye inne som man kanskje skulle tro. Pluss med det er at det ikke blir varmt i sola så en våkner ikke i en badstu tidlig på morgenen i sommersola. Det teltet jeg bruker klart mest av mine.

For å spare mesr mulig vekt har jeg også tittet på BA Tiger wall Ul2. 2 manns på 1,13kilo, evt 3 manns på 1,3 kilo hvis man vil ha god plass. Men så lenge får det jeg har gjøre jobben, gidder ikke skifte ut noe som er helt i orden.

Jeg har aldri eid telt fra BA, men jeg liker løsningene de har på teltene sine. Jeg så også på BA Copper spur HV ul 2Hotel som i og for seg har samme type løsning som MSR Tour serien. At jeg landet på MSR har litt med tilgjengeligheten her i landet, ytterduk mot bakken, litt mindre mesh, og med varsel fra prisjakt aktivert kom det på drøyt 4000,-

Mulig at det tilbudet er fordi dette er et telt fra 2017. 

Ser nå at MSR har justert ned vekta på 2018 utgaven og at de benytter en annen impregnering av duken. Utover det ser jeg ingen endringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes 4000 var en bra pris på telter du kjøpte. Synd ikke flere av den type telt har stenger utenpå slikt ditt har. Også bra med lite mesh, gjør det enklere å bruke i surt vær. Likte og den detaljen med halv ekstra bunn i fortelt. Se om det blir litt høyere innvendig til da jeg skal skifte ut dagens telt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Tørr rett og slett ikke svare på hvor godt eller dårlig det takler kraftig vind. Har opplevd en del vind, men har ikke noe formening om hvor kraftig den var. Teltet har greid seg godt i det været jeg har hatt. Men å bytte ut noen av spikerpluggene med noe med litt bedre hold vil nok svare seg. Veldig fornøyd med pluggene som fulgte med, men de sitter ikke skikkelig når vinden herjer med duken.

Ellers må jeg si at teltet fungerer helt supert for meg og min bruk. Jeg er spesielt fornøyd med det gedigne forteltet. Det rommer alt jeg har av utstyr samtidig som jeg ikke behøver å flytte på noen ting for å komme ut og inn. I tillegg er det såpass romslig at du har god plass til å kokkelere inne i fullstendig frihet for mygg og dårlig vær.

Er ikke sikker på hvordan duken på 2 og 3p teltet oppfører seg, men 1p teltet som jeg har er stramt og fint.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, rayun skrev:

Tørr rett og slett ikke svare på hvor godt eller dårlig det takler kraftig vind. Har opplevd en del vind, men har ikke noe formening om hvor kraftig den var. Teltet har greid seg godt i det været jeg har hatt. Men å bytte ut noen av spikerpluggene med noe med litt bedre hold vil nok svare seg. Veldig fornøyd med pluggene som fulgte med, men de sitter ikke skikkelig når vinden herjer med duken.

Ellers må jeg si at teltet fungerer helt supert for meg og min bruk. Jeg er spesielt fornøyd med det gedigne forteltet. Det rommer alt jeg har av utstyr samtidig som jeg ikke behøver å flytte på noen ting for å komme ut og inn. I tillegg er det såpass romslig at du har god plass til å kokkelere inne i fullstendig frihet for mygg og dårlig vær.

Er ikke sikker på hvordan duken på 2 og 3p teltet oppfører seg, men 1p teltet som jeg har er stramt og fint.

 

Jeg synes twltet virker som ett lukseriøst enmannstelt, også i elendig vær hvor man skal leve inne og pakke utstyret inne i teltet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderte dette telte selv når det kom ut omtrent, men sto over på generelt dårlige reviews! Her er et av dem

https://rollingeast.com/camping-gear-tent-review/

les også kommentarene under som bekrefter det han skriver. Men tror det har kommet V2 av teltet nå uten jeg er sikker. Mange som klager på dårlig konstruksjon av teltet som fører til at vann pipler in. Er flere reviews på nettet som nevner samme problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er variable tilbakemeldinger på Hubba Tour serien, ingen tvil om det og noe av det negative går bl. a. på lekkasje og kondens. 

Jeg har kjøpt dette teltet for egne penger, men jeg skal likevel prøve å være ærlig og nyansert i det følgende:

1. Lekkasje / vanngjennomtrengning: Ja, fra sømmene.

( Kan se ut som synål har en diameter som er større enn tråden greier å fylle, eller at de syr med høy hastighet som "smelter" materialet som igjen fører til for stort hull) Spesielt merkbart der sømmene blir stramme ved oppsett. Bomullomspunnet tråd skal normalt svelle når den blir fuktig, men er hullet for stort, eller tråd av dårlig kvalitet skjer ikke dette.

På første dag med regn oppdaget jeg på morgenen at vann hadde kommet inn. Ikke mye, men nok til at jeg ville sømtette. Etter sømtetting er teltet tett.

 

2. Kondens: Ja og nei.

Som alle andre telt oppleves det også på dette teltet kondens under gitte forhold. Teltet har hel duk i innertelt med 2 faste meshpaneler helt i toppen. Ytterteltet har duk helt ned til bakken som fordrer bedre lufting gjennom ventiler. Dette teltet har 3 ventiler i duken + skjørtelufting på ene langside. I tillegg kan det luftes gjennom døra i forteltet som er utstyrt med 2 veis glidelås og fullt myggnett i hele døren. Du kan således lufte gjennom hele døråpningen om været tillater det, eller bare i øvre del som da er beskyttet av takrenne og glidelåsflapp. Min opplevelse er at teltet er i den bedre enden av skalaen.

 

3. Inner og ytterduk kommer i kontakt med hverandre grunnet liten avstand: Nei, ikke på Hubba Tour 1.

Avstanden mellom ytter og inner er tilstrekkelig på 1p teltet da oppsettet her er veldig stramt og med liten flate mellom teltstenger / barduner. Riktignok er ikke opphengshempene lange men avstanden er bare "kort" der innerduken er festet til ytterduk. Resten av duken har i praksis god nok avstand og jeg har aldri opplevd kontakt mellom inner og ytter.

 

4. Duk som sægger: Ja, i likhet med alle andre telt med samme type duk vil man oppleve dette ved temperaturfall / fuktig vær. 

Nå finnes det måter å kompensere for sæggingen, men selv uten å ta dette i bruk kommer ikke inner og ytter i kontakt.

Det er viktig å merke seg at jeg snakker om Hubba Tour 1.

Dette er vel i stor grad det som har vært fellesnevner for de negative tilbakemeldingene som er kommet.

Når det gjelder 2 og 3 persons av Hubba Tour kan det muligens fortone seg annerledes. I likhet med andre teltprodusenter vil MSR ha de samme utfordringer hva gjelder stort dukareal mellom stenger, plugger og barduner. Problemet er trolig større hos MSR og andre produsenter som opererer med liten avstand mellom inner og ytter med påfølgende kontaktlekkasje ved sægging. Ved manglende plugg og bardunfester på de store flatene sliter de fleste, uansett produsent. 

 

Ikke alle, men noen produsenter leverer med en tube Seamsealer til teltet. Dette gjør ikke MSR og du er henvist til å kjøpe , eller lage dette selv visst du opplever lekkasje i teltet. 

Mitt telt var ikke helt tett, selv etter å ha stått i regn over lang tid. Jeg valgte å sømtette på denne måten.  

https://youtu.be/Hae6180-v-U

 

Etter denne behandlingen ble mitt telt tett. Jeg har ikke hatt lekkasje i selve duken, men skulle det skje, eller for å beskytte duken kommer jeg nok til å bruke denne sprayen:

IMG_1567.thumb.JPG.dab4e8d8f7108e9fd335e051400d3e61.JPG

Enkelt og raskt å påføre. 

Konklusjon: Ville jeg kjøpt teltet igjen: Ja.

Grunnen er at det er vanskelig å finne andre telt som dekker mine ønsker slik som dette teltet gjør. Jeg var på jakt etter et 1 persons selvstående telt med tett innerduk og ytterduk til bakken med god lufting og stort fortelt. Det tikker inn på det meste, men er ikke 100% selvstående, dessverre.

Jeg har fått et gedigent fortelt på hele 2,3 m2 med tett bunnduk der bagasjen kan oppbevares. Her har jeg god plass til å kokkelere om været er dårlig, eller myggen lei. Jeg har god sittehøyde med mine 180cm + at jeg ikke behøver å flytte på ting for å komme ut og inn. 

Forteltet er også stort nok til at jeg enkelt kommer meg ut og inn. Veldig nyttig når det regner. Det er også stort nok til å kunne få av og på vått tøy uten å bløte til tørr sone. Innerteltet er smalt, men rette vegger og stram duk gjør at jeg kan skifte og sitte oppreist uten problem. Siden gulvarealet i innerteltet er lite er det enklere å finne flat plass til teltet. 

Det er i første rekke dette som er teltets kvaliteter i forhold til mine ønsker. Hadde det vært 100% selvstående hadde det vært nærmest perfekt. Det trengs som et minimum 1 plugg for å strekke ut fortelt og dermed få det til å stå. Men som vanlig plugger jeg alt av fester og barduner uansett vær og vind og da er oppsettet stramt og fint.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IMG_1317.JPG

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et nytt MSR Hubba Hubba NX2, hvor jeg er spent på om sømmene på det også må behandles. For stor nål til at trådene trutner virker å være veldig unødvendig.

Hubba Hubba NX2 er kjent for å være svært luftig så tipper kondens ikke er et issue. Må komme tilbake neste høst før jeg kan si noe om mine erfaringer med teltet.

PS: Bardunene på endene var så korte (60 cm) at jeg erstattet disse med lenger fra samme produsent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, rayun skrev:

Det er variable tilbakemeldinger på Hubba Tour serien, ingen tvil om det og noe av det negative går bl. a. på lekkasje og kondens. 

Jeg har kjøpt dette teltet for egne penger, men jeg skal likevel prøve å være ærlig og nyansert i det følgende:

1. Lekkasje / vanngjennomtrengning: Ja, fra sømmene.

( Kan se ut som synål har en diameter som er større enn tråden greier å fylle, eller at de syr med høy hastighet som "smelter" materialet som igjen fører til for stort hull) Spesielt merkbart der sømmene blir stramme ved oppsett. Bomullomspunnet tråd skal normalt svelle når den blir fuktig, men er hullet for stort, eller tråd av dårlig kvalitet skjer ikke dette.

På første dag med regn oppdaget jeg på morgenen at vann hadde kommet inn. Ikke mye, men nok til at jeg ville sømtette. Etter sømtetting er teltet tett.

 

2. Kondens: Ja og nei.

Som alle andre telt oppleves det også på dette teltet kondens under gitte forhold. Teltet har hel duk i innertelt med 2 faste meshpaneler helt i toppen. Ytterteltet har duk helt ned til bakken som fordrer bedre lufting gjennom ventiler. Dette teltet har 3 ventiler i duken + skjørtelufting på ene langside. I tillegg kan det luftes gjennom døra i forteltet som er utstyrt med 2 veis glidelås og fullt myggnett i hele døren. Du kan således lufte gjennom hele døråpningen om været tillater det, eller bare i øvre del som da er beskyttet av takrenne og glidelåsflapp. Min opplevelse er at teltet er i den bedre enden av skalaen.

 

3. Inner og ytterduk kommer i kontakt med hverandre grunnet liten avstand: Nei, ikke på Hubba Tour 1.

Avstanden mellom ytter og inner er tilstrekkelig på 1p teltet da oppsettet her er veldig stramt og med liten flate mellom teltstenger / barduner. Riktignok er ikke opphengshempene lange men avstanden er bare "kort" der innerduken er festet til ytterduk. Resten av duken har i praksis god nok avstand og jeg har aldri opplevd kontakt mellom inner og ytter.

 

4. Duk som sægger: Ja, i likhet med alle andre telt med samme type duk vil man oppleve dette ved temperaturfall / fuktig vær. 

Nå finnes det måter å kompensere for sæggingen, men selv uten å ta dette i bruk kommer ikke inner og ytter i kontakt.

Det er viktig å merke seg at jeg snakker om Hubba Tour 1.

Dette er vel i stor grad det som har vært fellesnevner for de negative tilbakemeldingene som er kommet.

Når det gjelder 2 og 3 persons av Hubba Tour kan det muligens fortone seg annerledes. I likhet med andre teltprodusenter vil MSR ha de samme utfordringer hva gjelder stort dukareal mellom stenger, plugger og barduner. Problemet er trolig større hos MSR og andre produsenter som opererer med liten avstand mellom inner og ytter med påfølgende kontaktlekkasje ved sægging. Ved manglende plugg og bardunfester på de store flatene sliter de fleste, uansett produsent. 

 

Ikke alle, men noen produsenter leverer med en tube Seamsealer til teltet. Dette gjør ikke MSR og du er henvist til å kjøpe , eller lage dette selv visst du opplever lekkasje i teltet. 

Mitt telt var ikke helt tett, selv etter å ha stått i regn over lang tid. Jeg valgte å sømtette på denne måten.  

https://youtu.be/Hae6180-v-U

 

Etter denne behandlingen ble mitt telt tett. Jeg har ikke hatt lekkasje i selve duken, men skulle det skje, eller for å beskytte duken kommer jeg nok til å bruke denne sprayen:

IMG_1567.thumb.JPG.dab4e8d8f7108e9fd335e051400d3e61.JPG

Enkelt og raskt å påføre. 

Konklusjon: Ville jeg kjøpt teltet igjen: Ja.

Grunnen er at det er vanskelig å finne andre telt som dekker mine ønsker slik som dette teltet gjør. Jeg var på jakt etter et 1 persons selvstående telt med tett innerduk og ytterduk til bakken med god lufting og stort fortelt. Det tikker inn på det meste, men er ikke 100% selvstående, dessverre.

Jeg har fått et gedigent fortelt på hele 2,3 m2 med tett bunnduk der bagasjen kan oppbevares. Her har jeg god plass til å kokkelere om været er dårlig, eller myggen lei. Jeg har god sittehøyde med mine 180cm + at jeg ikke behøver å flytte på ting for å komme ut og inn. 

Forteltet er også stort nok til at jeg enkelt kommer meg ut og inn. Veldig nyttig når det regner. Det er også stort nok til å kunne få av og på vått tøy uten å bløte til tørr sone. Innerteltet er smalt, men rette vegger og stram duk gjør at jeg kan skifte og sitte oppreist uten problem. Siden gulvarealet i innerteltet er lite er det enklere å finne flat plass til teltet. 

Det er i første rekke dette som er teltets kvaliteter i forhold til mine ønsker. Hadde det vært 100% selvstående hadde det vært nærmest perfekt. Det trengs som et minimum 1 plugg for å strekke ut fortelt og dermed få det til å stå. Men som vanlig plugger jeg alt av fester og barduner uansett vær og vind og da er oppsettet stramt og fint.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IMG_1317.JPG

Har du fått testet det i sommer da? Har ventet på ny trivelig Vikbekkfjell-film😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he, ja det er brukt på noen turer i sommer, men må dessverre skuffe angående ny film fra Vikbekkfjell. I år er det første gang på mange år som jeg ikke har vært der og det føles skikkelig trasig. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, rayun skrev:

He-he, ja det er brukt på noen turer i sommer, men må dessverre skuffe angående ny film fra Vikbekkfjell. I år er det første gang på mange år som jeg ikke har vært der og det føles skikkelig trasig. 

 

Jaja, da ser jeg de gamle noen ganger til 👍Friluftsamatøren viste på film at det ser ut som det skal😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Marius Engelsen skrev:

@rayun

Står telter greit i vind? Kan man bruke det på høyfjellet i normalt vær og litt «ruskevær»? (Tenker ikke på ekstremvær).

Teltet virker jo svært så romslig og komfortabelt!

Teltet er på ingen måter et lavlandstelt i mine øyne og jeg har brukt det på snaufjellet 13-14-1500moh. Jeg tørr ikke anslå vindstyrke, men særlig et sted jeg pleier å campe er det veldig vindutsatt fra alle retninger og det er ikke teltet jeg er bekymret for, men pluggfeste. De pluggene som følger med teltet er jeg kjempefornøyd med. De er lette og det er nok av de og jeg har ikke greid å bøye noen ennå. Siden de er tynne anbefaler jeg å bytte ut noen av dem med plugger som holder litt bedre. Med noen få slike kan man bruke mest egnet plugg der det trengs ut fra vær og vind og grunnforhold. 

Slik vurderer MSR vekt/beskyttelse for Hubba Tour1

IMG_1568.thumb.JPG.8100913a007589a36c06bc6a49526391.JPG

Jeg prøver, viss mulig å sette forteltet opp mot vinden om jeg mistenker at vinden vil være et tema for nattens søvn.  Riktignok er forteltveggen høy, men den er litt kileformet + at det her er 3 separate barduner festet i øvre stang/kanal. Da blir også bagasjen stående på det delvise gulvet i forteltet (se bilde på forrige post) og hjelper til å holde duken nede. Her skulle jeg ønske at MSR hadde sydd på et markfeste på hver side av det ene som nå holder duken mot bakken. (Jeg kommer til å sy markfeste her selv til vinteren.)  Men uansett, satt opp på denne måten blir det litt roligere i "soverommet" som da blir liggende på lesiden.

Jeg har brukt teltet på skogsturer og høyfjell. På fottur, biltur, sykkeltur og med kano. Den delen av teltet som har utvendige stenger er selvstående, noe forteltsdelen ikke er. Med ett pluggfeste nede i den kileformede spissen av forteltet blir også forteltetet stående. Jeg har brukt det en gang på et svaberg og da berget jeg oppsettet med noen muttere jeg festet barduner i og kilet ned i sprekker i berget. Her hadde et 100% selvstående telt vært å foretrekke, men det gikk egentlig overraskende greit.

Det er neppe et telt for ekstreme værforhold, men personlig vil jeg ikke være engstelig for å bruke det i "ruskevær" (det har jeg vel hatt), men vi er forskjellig og "ruskevær" for den ene kan være "orkan" for en annen. 

Som du skjønner er jeg veldig skeptisk til å gå god for teltet under utsatte forhold. Med dette teltet har jeg ikke vært i forhold som tilsier at jeg burde bytte teltplass. Det har blåst godt, men det har mest gått ut over søvnkvaliteten. 🤔

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.