Gå til innhold
  • Bli medlem

Kano på sørlandet


Anbefalte innlegg

Annonse

Gratulerer med et knall kjøp! 

Øyuvsbu - Ljosland står på tur programmet i år. Tror det er en knall tur. Noen bæringer, men mange vann som må krysses. 

Oggevatn er en kjempe fin plass å padle. 

Bor i Finsland(songdalen) og koser meg masse lokalt her. 

Deler av mandals elva er sikkert moro. Songdalselva/søgnelva er en kjempe fin.

Er det først og fremst bare padling, eller fiske også? 

Størrelse kjøpte du ? 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Dutton skrev:

Gratulerer med et knall kjøp! 

Øyuvsbu - Ljosland står på tur programmet i år. Tror det er en knall tur. Noen bæringer, men mange vann som må krysses. 

Oggevatn er en kjempe fin plass å padle. 

Bor i Finsland(songdalen) og koser meg masse lokalt her. 

Deler av mandals elva er sikkert moro. Songdalselva/søgnelva er en kjempe fin.

Er det først og fremst bare padling, eller fiske også? 

Størrelse kjøpte du ? 

 

Øyuvsbu til Ljosland hørtes spennende ut! :-)

Jeg har kikket litt på å begynne med rosskreppfjorden og følge grensen mellom aust og vest-agder sørover :-)

Oggevatn er fint, men litt for mye folk etter min smak, fin tur med unger eller nybegynnere :D 

Er det mange fine vann oppe i Finsland? Mye bæringer da? Jeg bor i Mandal, så er ikke lange turen.

Er fiske også ja! 

Jeg kjøpte 16,5. Hvilken har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en tur jeg liker spesielt godt. Starte ved Livannet, gjennom første bekk(elv) som tar deg til Trælevannet(fiskekort). Bra fiske i begge vannene. Ikke store fisk, men grei mat fisk. Trælevannet kan ha noen store eksemplarer. Etter å ha krysset Trælevannet følger du bekken(elv) nedover til Høyevannet. Mange gøye små stryk nedover og et par plasser med korte bæringer. Du er litt avhengi av god vannføring for å ikke måte vade alt for mye. Er mye fisk nedover hele bekken(elv), men de er små. Fra Høyevannet skal det være mulig å fortsette ned til Øyslebø. Det skal jeg finne ut av denne sesongen :) med fisking går det fort en dag her! 

Med litt bæring eller kanotralle, vil det faktisk gå å padle helt til Mandal! Da ville jeg tatt det som en to dagers tur. 

Jeg har 15 DR, super fornøyd! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Dutton skrev:

Er en tur jeg liker spesielt godt. Starte ved Livannet, gjennom første bekk(elv) som tar deg til Trælevannet(fiskekort). Bra fiske i begge vannene. Ikke store fisk, men grei mat fisk. Trælevannet kan ha noen store eksemplarer. Etter å ha krysset Trælevannet følger du bekken(elv) nedover til Høyevannet. Mange gøye små stryk nedover og et par plasser med korte bæringer. Du er litt avhengi av god vannføring for å ikke måte vade alt for mye. Er mye fisk nedover hele bekken(elv), men de er små. Fra Høyevannet skal det være mulig å fortsette ned til Øyslebø. Det skal jeg finne ut av denne sesongen :) med fisking går det fort en dag her! 

Med litt bæring eller kanotralle, vil det faktisk gå å padle helt til Mandal! Da ville jeg tatt det som en to dagers tur. 

Jeg har 15 DR, super fornøyd! 

Det hørtes ut som en knall tur! Den må nok testes i sommer, er det noen grei plass å parkere ved Livannet? 

Kan anbefale Myklandsvatna, fin tur med mange muligheter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.4.2018 den 9.05, Dutton skrev:

Flere parkeringsplasser. Kan parkere ved joker(50m fra start) eller rett ved stranda(startpunkt). 

Er bare å si i fra, så kan jeg sjekke vannstanden ! 

Hvordan ligger dere ann på snø og isfronten i Finsland? :) Begynner det å forsvinne? Lurte kanskje på en tur neste helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, aamodt skrev:

Hvordan ligger dere ann på snø og isfronten i Finsland? :) Begynner det å forsvinne? Lurte kanskje på en tur neste helg!

🤣 kan bli vrient! Fortsatt isdekte vann og en del snø.. Er meldt god varme kommende uke, så kan si i fra om isen går👍🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
2 minutter siden, Dutton skrev:

I elva er vannstanden veldig lav, ikke noe å padle i. På Livannet og Trælevannet er vannstanden 30-40 cm under vanlig vannstand. Fiske er godt i gang! 

 

Noen som har vært oppe med Myklandsvatna og Risdal og kan si hvordan forholdene er der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.