Gå til innhold
  • Bli medlem

Lengde sovepose (utskilt fra Diskusjon om Røverkjøp)


Anbefalte innlegg

Annonse
Gjest Turlyst
1 minutt siden, Freebird skrev:

Jeg er 185cm lang, anbefaler du normal eller ekstra lengde på Rab-pose?

Jeg har Rab Neutrino 600 i 185cm som passer mine 181cm utmerket (litt å gå på). 185cm blir litt snau etter min mening. Du skal ikke langt ned i posen før føttene treffer bunnen, men liker du akkurat-pose kan det gå. Rab er lenger enn Mountain Equipment. Hvilken Rab-modell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jan@ skrev:

Jeg har Rab Neutrino 600 i 185cm som passer mine 181cm utmerket (litt å gå på). 185cm blir litt snau etter min mening. Du skal ikke langt ned i posen før føttene treffer bunnen, men liker du akkurat-pose kan det gå. Rab er lenger enn Mountain Equipment. Hvilken Rab-modell?

Takk for tilbakemelding.

Snuser på Summit 600 til 3-sesong, men er ikke sikker på om jeg setter nok pris på fordelene over f.eks Warmpeace Viking 600 eller Helsport Rago Down, til at det er verdt de ekstra hundrelappene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

@FreebirdRab bruker endurance ytterstoff med vannsøyle på 1000 i den posen du vurderer, noe som er bra hvis den skal brukes endel under åpen himmel. Dersom bare telt ville jeg valgt et mindre vannavstøtende ytterstoff. Den skal puste bra, men det finnes stoffer som puster bedre dersom det er kun er teltbruk. Den er litt bredere enn Neutrino, men ikke så bred som Ascent-serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Jan@ skrev:

@FreebirdRab bruker endurance ytterstoff med vannsøyle på 1000 i den posen du vurderer, noe som er bra hvis den skal brukes endel under åpen himmel. Dersom bare telt ville jeg valgt et mindre vannavstøtende ytterstoff. Den skal puste bra, men det finnes stoffer som puster bedre dersom det er kun er teltbruk. Den er litt bredere enn Neutrino, men ikke så bred som Ascent-serien.

Takk for utfyllende svar. Da står jeg nok over Rab i denne omgang og gjør en ny vurdering utover våren. :)

Ser forøvrig at dette ble skilt ut i egen tråd uten at jeg helt forstår hvorfor? Jeg er klar over at diskusjon i røverkjøpstråden er uønsket, men dette var jo postet i en tråd laget for diskusjon angående røverkjøp? (Legger ved link til begge tråder).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
13 minutter siden, Freebird skrev:

Takk for utfyllende svar. Da står jeg nok over Rab i denne omgang og gjør en ny vurdering utover våren. :)

Ser forøvrig at dette ble skilt ut i egen tråd uten at jeg helt forstår hvorfor? Jeg er klar over at diskusjon i røverkjøpstråden er uønsket, men dette var jo postet i en tråd laget for diskusjon angående røverkjøp? (Legger ved link til begge tråder).

 

Jeg mener da at "Diskusjon om røverkjøp" bør få nytt navn, slik at det ikke inviteres til diskusjon som nå. Hva med "Røverkjøp og gode tilbud"?  Så får man heller ha en tråd hvor man diskuterer. Vanskelig å vite hva man kan diskutere eller ikke.

EDIT: Ser at @Kjell Iverhar poengtert hva som kan diskuteres, så jeg er enig. Trodde først det var slik, men ble usikker.

Endret av Turlyst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Freebird skrev:

Ser forøvrig at dette ble skilt ut i egen tråd uten at jeg helt forstår hvorfor? Jeg er klar over at diskusjon i røverkjøpstråden er uønsket, men dette var jo postet i en tråd laget for diskusjon angående røverkjøp? (Legger ved link til begge tråder).

Når man diskuterer spesifikt valg av sovepose, yttertrekk, bredde og jeg vet ikke hva, så diskuterer man da ikke selve tilbudet. Om det er et et godt tilbud eller et dårlig tilbud.

Man diskuterer soveposen i seg selv, og det krever et eget emne i egen seksjon. Avsporinger er greit nok, men det gir ingen åpen og god debatt, for folk vet at man har sporet av tråden og holder derfor igjen. Om noen googler denne soveposen nå så vil de finne svar i denne tråden - ikke i en monstertråd om alle andre emner..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Kjell Iver skrev:

Når man diskuterer spesifikt valg av sovepose, yttertrekk, bredde og jeg vet ikke hva, så diskuterer man da ikke selve tilbudet. Om det er et et godt tilbud eller et dårlig tilbud.

Man diskuterer soveposen i seg selv, og det krever et eget emne i egen seksjon. Avsporinger er greit nok, men det gir ingen åpen og god debatt, for folk vet at man har sporet av tråden og holder derfor igjen. Om noen googler denne soveposen nå så vil de finne svar i denne tråden - ikke i en monstertråd om alle andre emner..

Takk for forklaringen. :)

Når det er sagt så har jeg på den ene siden forståelse for at det kan bli for mye urelevant informasjon i en tråd som i utgangspunktet omhandler røverkjøp, men jeg stilte ett spørsmål om en sovepose på tilbud i link fra @Jan@ når tråden ble skilt ut. Hvis grensen for avsporinger går der så synes jeg kanskje det blir i overkant restriktivt?

At Jan er hjelpsom og bidrar med mer informasjon enn det jeg etterspør synes jeg heller ikke gjør at tråden bør skilles ut, det kan jo for alt i verden hende at jeg har oppfølgingsspørsmål som gjelder hvor vidt det er et godt tilbud eller ikke, da ville jo dette hørt like mye hjemme i den opprinnelige tråden som her?

Jeg har uansett fått svar på det ene spørsmålet jeg hadde, for å unngå at det opprettes unødige nye tråder for enkle spørsmål så får jeg heller ta dette på PM neste gang. :)

Endret av Freebird
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.