Gå til innhold
  • Bli medlem

Valg langfeller - utskilt fra mohair vs. syntetisk - valgets kvaler


siapelan

Anbefalte innlegg

På ‎24‎.‎02‎.‎2018 den 10.13, Omnilite skrev:

Syntetfellene glir vesentlig dårligere, og har vesentlig bedre feste enn mohair.

Jeg har hytte ved løypenett. En av løypene er ca 40 minutter 'rett opp', og deretter forholdsvis flate løyper så langt øyet ser :) . For oppoverbakken trenger jeg feller, og siden jeg trenger spikerfeste og ikke glid i det hele tatt (i bakken) tenkte jeg på syntetiske fullfeller, som funker på alle føre og som jeg tar av når jeg er oppe. Jeg har prøvd/lånt noen av naboen, de festet jeg på tuppen med et metallfeste, og lim bakover, 'rundt' bak-kanten og resten oppå bakskia. Han sa de var ca 20 år gamle.

Jeg har søkt litt på fullfeller, og de fleste har feste bak og framme, men litt uklart om det er lim på de. Jeg har derfor et par spørsmål:

  • Jeg var ganske fornøyd med de jeg lånte - lette å ta av/på, og de satt som støpt. Er det en fordel å ha 'lim' på fullfellen, slik at de sitter skikkelig på skia?
  • For meg (syntetiske fullfeller) - hvilke feller anbefaler du for spikerfeste til en grei pris? Skal ha til hele familien på 5. I utgangspunktet tenker jeg fullfeller, kan ikke akseptere mindre enn spikerfeste når ungdommen skal gå oppover ...

Takk for alle tips du kan ha :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skilte dette ut som et eget emne siden du spør om langfeller.

Om det er løyper du skal gå i er det vel ikke noe problem med at fellene løsner? Jeg har aldri opplevd at mine langfeller har løsnet, selv om limet har vært dårlig. Har brukt både Montana og åsnes langfeller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.