Gå til innhold
  • Bli medlem

Bomullstelt


Hagbard97

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter en del nætter i syntetiske telt i kaldt vær, -10 og kaldere, har jeg besluttet meg for å prøve å bruke bomullstelt. Har sett mye på Polar Bjørn sine pyramidetelt, men har skønt at de ikke produseres lengre. Noen som vet om noen andre som fortsatt lager pyramidetelt i bomull? Eller noen som har et de vil selge?

 

Asbjørn.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det første teltet jeg kjøpte var av bomull, med en bunnduk av tykk plast som ble stokk stiv i kulde, og sprakk når man rullet teltet sammen :)
Et ekte Helsport-telt, og det kostet meg den nette sum av kr 150.-, nytt fra butikk.
Jeg brukte det noen år, men vil helst slippe å bruke det igjen, for å si det sånn.

s_Vintertelting_03.jpg

  • Liker 2
  • Hehe 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Bjørn J skrev:

Det første teltet jeg kjøpte var av bomull, med en bunnduk av tykk plast som ble stokk stiv i kulde, og sprakk når man rullet teltet sammen :)
Et ekte Helsport-telt, og det kostet meg den nette sum av kr 150.-, nytt fra butikk.
Jeg brukte det noen år, men vil helst slippe å bruke det igjen, for å si det sånn.

s_Vintertelting_03.jpg

Det er gode grunner til at vi sluttet med bomullstelt ja 👌😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3/30/2018 den 0.48, Hagbard97 skrev:

Har sett mye på Polar Bjørn sine pyramidetelt, men har skønt at de ikke produseres lengre.

Har du prøvd å ringe Bjørn (Økern) og høre om de fortsatt har noe i systua?

De Ventileteltene som de solgte er virkelig for proffbrukere og svært gode telt. Kan ikke på noen måte sammenlignes med bommulstelt fra gamle dager. Stoffet skal heller ikke behandles.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.