Gå til innhold
  • Bli medlem

Størrelse på tarp (AliXpress)


Anbefalte innlegg

Annonse

Kommer litt an på bruksomeråde men noe mindre enn 3X3m ville jeg ikke gått for.
Har 3X3, 2,9X3,5 og 3X4,5 meter.
2,9X3,5 metern er den jeg bruker 90% av gangene :)
En 3,5X3,5 fra samme fabrikat hadde vært det ideèle for min del.
Kommer veldig an på om tarpen skal brukes sammen med telt, om man er flere personer eller mellom 2 telt f.eks.
Skal den brukes på dagsturer eller til bruk som tak under overnatting avgjør jo også litt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg gått for en 3X3 minimum :)
Denne har en på forumet testa og den var visst ok.
Tarp blir litt som telt. Jo lettere jo dyrere som regel om duken skal tåle litt.

https://www.aliexpress.com/item/Silver-Coating-Anti-UV-Ultralight-Sun-Shelter-Beach-Tent-Pergola-Awning-Canopy-210T-Taffeta-Tarp-Camping/32694314022.html?trace=msiteDetail2pcDetail
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner alt mindre enn 3x3 meter for smått om man skal bo komfortabelt under  tarpen, det krever i hvert fall en bivy ved ruskevær,,,,

Liker 3x4 eller 4x4 meter best. Da har jeg plenty beskyttelse mot vær/nedbør. Og har mange konfigurasjoner å velge mellom.

 

4219BC14-0503-4782-8CA6-E25A578543A3.jpeg

7454A341-1312-4F00-A308-1B3D2BF74C01.jpeg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, tubbs skrev:

Da hadde jeg gått for en 3X3 minimum :)
Denne har en på forumet testa og den var visst ok.
Tarp blir litt som telt. Jo lettere jo dyrere som regel om duken skal tåle litt.

https://www.aliexpress.com/item/Silver-Coating-Anti-UV-Ultralight-Sun-Shelter-Beach-Tent-Pergola-Awning-Canopy-210T-Taffeta-Tarp-Camping/32694314022.html?trace=msiteDetail2pcDetail
 

Såg ut til å være midt i blinken for meg.
Gode festepunkter på tarpen også.
Spesielt midt inne på duken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng

Festene på AliXpress tarpene MÅ forsterkes før du henger de opp. De er bare sydd fast i ett punkt og revner duken med liten belastning.

Jeg har en sånn liten mini-tarp. Der hsr jeg limt rundt festene, og det holder på en så liten tarp. På en større tarp, så tror jeg ikke dette vil holde noe særlig uansett, og med litt vindfang revner nok duken ved festene, spsielt de langs siden river opp duken.

Selve duken virker grei, men der er måten festene er sydd fast på som gir en «riv-her» perforering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng
10 timer siden, tubbs skrev:

Da hadde jeg gått for en 3X3 minimum :)
Denne har en på forumet testa og den var visst ok.
Tarp blir litt som telt. Jo lettere jo dyrere som regel om duken skal tåle litt.

https://www.aliexpress.com/item/Silver-Coating-Anti-UV-Ultralight-Sun-Shelter-Beach-Tent-Pergola-Awning-Canopy-210T-Taffeta-Tarp-Camping/32694314022.html?trace=msiteDetail2pcDetail
 

Vet ikke om du sikter til meg. Men hvis der er det, så var det en liten tarp på 1,5x 2 meter eller noe i den størrelsen. Og jeg måtte lime fast festene på tarpen, i tillegg til der de allerede er sydd, for at ikke sømmen skulle rive duken (den gjorde det på ett feste, så det fikset jeg).

Da er den lille tarpen helt ok til sitt bruk, men aldri om det holder til en stor tarp man skal sove under. Skal man bo under tarpen, så må den holde og man må kunne stole på den.

Til mitt bruk for den lille, pausebruk og rett utenfor teltet, så går det fint. Men da er den ikke tiltenkt som bolig heller, og ett evt. havari vil ikke bety så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.