Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger tips fra kjente - Tur fra Tråenvatna gjennom Trillemarka / Rollagsfjell til Haugesjø


whistler

Anbefalte innlegg

Noen her som er godt kjent i området? Jeg vurderer sterkt å ta en tur jeg har tenkt på en stund. Målet med turen er å oppleve deler av Trillemarka / Rollagsfjell og ende opp på hytta ved Haugesjø for påskefeiring med familien. Ser for meg å bruke 3 dager. 

Noen som kan si noe om ruta er gjennomførbar på ski? Eventuelt tips til ruteendringer. Vurderer truger, men kjipt å ikke kunne gli på skia på de flatere partiene og kilometerne ned mot Haugesjø..

Ruta slik jeg ser den for meg: http://www.lommekjent.no/routes/1808849

http://www.norgeskart.no/#!?project=seeiendom&layers=1004,1015&zoom=10&lat=6664555.14&lon=188115.11&drawing=e967548661c2aa0fc38ccab13aba314c331c4073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
44 minutter siden, Blaser skrev:

Bra du går opp løypa @whistler

Jeg har aldri vært der, så da er jeg programforpliktet til å ta med en tur i sommer !!

Jeg tar en for laget ;-) Hadde håpet på noen rutetips, men satser på jeg har lest kartet godt nok selv😃

Kommer nok til å bli en sommertur der også. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, whistler skrev:

Kommer nok til å bli en sommertur der også. 

Jeg var i Trillemarka for første gang i juli i fjor og det er veldig mye fin og uberørt natur der, og må tilbake.  Men det var knotthelvete der jeg var, innover Trilledalen og noe sørover, så jeg tenker på tur en av langhelgene i mai :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Helhaug skrev:

Jeg var i Trillemarka for første gang i juli i fjor og det er veldig mye fin og uberørt natur der, og må tilbake.  Men det var knotthelvete der jeg var, innover Trilledalen og noe sørover, så jeg tenker på tur en av langhelgene i mai :-) 

Satser på knotten holder seg unna denne helga :P

 

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke noe om skiferdighetene dine, men du svir mye energi unødvendig ved å bruke truger på turen. Jeg har ikke gått mye på ski i området, men har vært turleder på fellestur der inne,  med deltagere som ikke var verdensmestere utfor. det gikk helt greit. Du kommer helt sikkert bort i bustelier der du ikke kan sette rett ut, men det er så mye snø i vinter at mye busk og kratt er borte. Det gjør utforkjøringene lettere. Personlig blir jeg direkte sur når jeg prøver å sette meg i hocke når jeg går på truger. Det går ikke fortere, åkke som!

God tur!

EirikW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, eirikw skrev:

Nå vet jeg ikke noe om skiferdighetene dine, men du svir mye energi unødvendig ved å bruke truger på turen. Jeg har ikke gått mye på ski i området, men har vært turleder på fellestur der inne,  med deltagere som ikke var verdensmestere utfor. det gikk helt greit. Du kommer helt sikkert bort i bustelier der du ikke kan sette rett ut, men det er så mye snø i vinter at mye busk og kratt er borte. Det gjør utforkjøringene lettere. Personlig blir jeg direkte sur når jeg prøver å sette meg i hocke når jeg går på truger. Det går ikke fortere, åkke som!

God tur!

EirikW

Takk! Skiferdighetene er på snittet så det skal gå bra ;-) Har bestemt meg for ski og små truger på pulken i backup 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.