Gå til innhold
  • Bli medlem

Vikbekkfjellet, Reksjå mm


Gjest Turlyst

Anbefalte innlegg

Gjest Turlyst

Er dette området egnet for en Dvergdachs som ikke tåler vierkratt? De små spissene på greinene tar potene hans. Han går meget motvillig med potesokker. Datteren min kommer på besøk onsdag, og da er fisketuren på fjellet til sommeren tema :) 

Endret av Turlyst
Trykkleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du går ut fra Synken så er det god sti opp hele Mårshallane så her er vieren ikke et problem. Og da var det slutt på vier og du møter den ikke før nærmere Reksjå visst du går dit. Det er i midlertid sti hele veien, også langs Reksjåene så tror ikke det er noe problem. Selv pleier jeg å ta sikte på Holken etter at jeg har kommet over toppen av Mårshallene og noen hundre meter ned langs stien. Der forlater jeg stien og går rett mot Holken i lettgått fin lyng. Og som @tklami sier er området uten nevneverdig mye vier. Noe Vier / Einer også ved utløpet fra Holken, men det er så lite at der kan bikkja løftes forbi. Fra Holken og videre opp mot Viktjønna er det ingenting eller svært spredt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
14 minutter siden, rayun skrev:

Fra Holken og videre opp mot Viktjønna er det ingenting eller svært spredt. 

Vi vurderer også ruta til Viktjønna, videre nordover til småvannene, før vi endrer retning vestover. Egentlig er det den ruta som er best for hunden, deretter kommer de beste fiskevannene. 

Trolig blir det Dimmedalen, men Vikbekkfjellene er en god nummer to. Uansett skal jeg noen dager alene til Vikbekkfjellene, Reksjå m.fl. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
48 minutter siden, tklami skrev:

Av det jeg har gått i vikfjell området så er det veldig lite vierkratt. Du har litt vierkratt første 40 min av labbeturen deretter er det ordentlig høyfjell.

Synes det er fint å kunne starte sør-øst da det er på riktig side i forhold til bosted. Ish 18 mil fra meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Datteren min vil inn på sentralvidda og Dimmedalen, så da går fellesturen dit.

Jeg har planlagt 6-dagers alenetur til Vibekkfjellet. Synken - Holken - Viktjønn - 1382 - Sletteidvatni (østsiden) - Vesle Reksjå - Synken. Rekker ikke mer på 6 dager :?

Endret av Turlyst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da kanskje vi møtes. Har vært så heldig å treffe et par av forumets medlemmer på Vikebekkfjell tidligere og det er alltid hyggelig å møte "kjente".

Nå krysser jeg bare fingrene for at @Tom42 får en god løsning på kneet sitt og da kan det hende du kan treffe på 2 rustne herrer der oppe. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, rayun skrev:

Ja da kanskje vi møtes. Har vært så heldig å treffe et par av forumets medlemmer på Vikebekkfjell tidligere og det er alltid hyggelig å møte "kjente".

Nå krysser jeg bare fingrene for at @Tom42 får en god løsning på kneet sitt og da kan det hende du kan treffe på 2 rustne herrer der oppe. 

Det satser jeg på.  Skal opereres - i et nervesenter i ryggen 3 april.  Og treffer kirurgen riktig sees vi.  Tror jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.