Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til langfjeller for fjellski med god glid?


Gjest Mareng

Anbefalte innlegg

Gjest Mareng

Hei.

Jeg trenger langfeller til fjellskiene mine, og ønsker noen med god glid. Jeg har primært tenkt med bakfeste i tillegg til framfeste, men jeg kan overtales til å bruke skifeller med kun framfeste hvis jeg kan være trygg på at dette ikke byr på problemer på helgeturer og mye løs snø.

Har dere noen tips til gode mohair eller mohairmix langfeller til Åsnes Nansen fjellski?

Jeg har sett på Colltex 45 mm mohair med CombiFix feste , og tenkt at kanskje denne er bra? Tips?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Annonse

Ikke noe jeg har prøvd selv, men jeg siterer fra min hjemmeside:

"Det er også en fjerde type materiale
Colltex har laget et nytt fellemateriale; PROfibre©. Det har de samme glideegenskapene som mohair , tross at det er laget av syntetiske fibre. Dette er en veldig lett syntetisk felle med svært god glid og lang holdbarhet".

Videre:

«Colltex» og «Pomoca» er de største produsentene av skifeller. De selger ofte feller med forskjellig navn, logo og farge, som er tilpasset de enkelte produsentene som selger "sine" feller videre (etter opplysninger fra Åsnes)".

At det er hovedprodusenter (Colltex og Prompca) som bare forandre navn, farge og logo, betyr at mange av de fellene som selges på sportsforretningene er egentlig de samme. Dette skjer ofte ellers i industrien, slik som for eksempel mange merker av gressklippere som har samme motor fra "Briggs & Stratton". De bare forandre navn, farge og logo.

Det høres ut som om dette er løsningen i den forvirrende fellejungelen. Intesant om noen har erfaring med dette fellemateriale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Colltex mohair langfell til Åsnes Nansen, de glir veldig bra, og har bra feste! Glien er bedre en de syntetiske kortfellene jeg også har :) Har med feste foran og bak, det fungerer helt optimalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.