Gå til innhold
  • Bli medlem

hvor får man kjøpt korte soveposer?


Anbefalte innlegg

Annonse
38 minutter siden, Utpåskogstur skrev:

Jeg er 155cm høy og den soveposen jeg har nå er 220 lang og tar mye unødvendig plass. Noen som kan anbefale en billig og kort sovepose til under 1000kr for sommerbruk? :)

Helst en man kan kjøpe i fysisk butikk

Mange leverandørar har korte posar, til dømes Helsport, Ajungilak, Mountain equipment m.fl., men det er ikkje så mange "vanlige" sportsbutikkar som greier å halde eit stort nok utvalg til å ha inne alle storleikar. 

Sjå på helsport Huldreheimen serien, Helsport Alta, Ajungilak kompakt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng
48 minutter siden, Utpåskogstur skrev:

Jeg er 155cm høy og den soveposen jeg har nå er 220 lang og tar mye unødvendig plass. Noen som kan anbefale en billig og kort sovepose til under 1000kr for sommerbruk? :)

Helst en man kan kjøpe i fysisk butikk

Mountain Hardwear Mountain Goat. Justerbar pose opptil 160 høyde, så passer kanskje perfekt i størrelsen? Merket med -7 grader, men uten nakkekrave, så er gjerne fin som sommerpose. Husker ikke helt om glidelåsen går helt til bunns. Det er greit om den gjør det, fordi at da kan posen være dyne når det er varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å korte ned soveposen du allerede har ? Viss du har litt erfaring med symaskiner, eller kjenner noen som har det, virker dette som en relativt enkel operasjon. Når det er sagt har jeg ingen er faring med dette selv, noe jeg sikkert beviser med dette innlegget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng
12 minutter siden, zupertramp skrev:

Hva med å korte ned soveposen du allerede har ? Viss du har litt erfaring med symaskiner, eller kjenner noen som har det, virker dette som en relativt enkel operasjon. Når det er sagt har jeg ingen er faring med dette selv, noe jeg sikkert beviser med dette innlegget. 

Man må sy på en spesiell måte for å unngå kuldebroer, man kan ikke sy rett gjennom stoffet.

Men siden det er snakk om sommerpose, så lar det seg kanskje gjøre allikevel. Og skal man ikke bruke posen på høyfjellet hvor man kan oppleve nattefrost, er kanskje ikke en potensiell kuldebro nede ved bena noe å bry seg med?

Skal den gamle posen allikevel kasseres, så kan man jo prøve å få det til før den leveres til gjenvinning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.