Gå til innhold
  • Bli medlem

Packrafting i Bosnien og Kroatien


Anbefalte innlegg

bosnia3_600.jpg
I sommeren 2016 var jeg på Balkan for at packrafte på de fire floder Una, Unac, Vrbas og Cetina. De tre af dem i Bosnien & Hercegovina og den sidste Ceinta i Kroatien. Ud over den tragiske borgerkrig, havde jeg ikke meget forhåndskendskab til Bosnien. Bosnien vise sig at være et af de absolut smukkeste lande jeg har besøgt, med idylliske kalkstensdale med krystalklart vand.

bosnia1_600.jpg

Una ligger i en nationalpark hvor landminer sørger for at skovene omkring floden er uberørt vild natur.

bosnia2_600.jpg

Unac er en biflod i en smuk dalgang med flagermusbeboede tunneler.

UUVC02_600.jpg

Vrbas er en stor og flot flod i den Serbiske del af Bosnien.

dsc01715.jpg?w=740&h=493

Cetina løber i den tørrer kroatiske kyststrækning med er en ren jungle af vegetation.

Denne fantastiske rejse er der kommet en fin film ud af som bl.a. blev vist på Nordic Adventure Film Festival i 2017. Jeg har her i marts lagt filmen ud til fri streaming på så nu har alle med interesse for packrafting og friluftsliv mulighed for at se den. God fornøjelse:


Er man nysgerrig kan man læse lidt mere om turen her og på Jeremies blog her.


bosnia7_600.jpg

  • Liker 8
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.