Gå til innhold
  • Bli medlem

Bra billigpose fra Bergans


Gjest Turlyst

Anbefalte innlegg

Gjest Turlyst

Jeg har en billigpose fra Bergans, kjøpt gjennom XXL for 499kr. Denne er solid og romslig. Modellen heter Trysil, T-limit 0 og T-comfort 6. Har brukt den om høsten i 5-6 grader ute. I teltet var det naturligvis varmere. Jeg brukte to liggeunderlag og lakenpose, men det endte opp med at lakenposen ble lagt i sekken og lufting nede og opp - godt denne hadde full glidelås. 

Bestemte meg for å prøve den i kaldere vær, dvs -6 på det kaldeste ute av det jeg observerte. Hvor kaldt det var i teltet vites ikke da jeg sov 12 timer 😀 Jeg brukte to underlag, ulltøy, ullsokker og fleece-jakke - ikke lakenpose eller fyring. Begge ventiler var åpne, samt nettingventilene på innerteltet. Kun 3-5 m/s med vind.

Beste billigpose jeg har hatt!!!! Den er ish 2 kg, men veldig komperimerbar og tar forholdsvis lite plass i sekken.

 

Jeg sov fra ish 21 til 07, sovnet igjen og sov til 09. Hadde spist godt med mat og jeg var varm når jeg la meg. Det hører med at jeg var sliten. Sover vanligvis rundt 8 timer.

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.