Gå til innhold
  • Bli medlem

Montering av trykknapper?


Gjest Mareng

Anbefalte innlegg

Gjest Mareng

Hvordan setter jeg på en slik fjellreven trykknapp som på bildet?

Klarer jeg meg med noe fra garasjen, eller må jeg til med spesialverktøy?

Har sett diverse typer på nettet, men da alltid med noe spesialverktøy.

@esw? :) 

 

05FF15CC-DA48-4EBC-B259-2E425F008B96.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Mareng
6 minutter siden, kvakko skrev:

Skomakeren på lagunen monterer mens du venter

Aha! Det var ett godt tips!

Det koster muligens mer enn ett sånt verktøy, men skomakeren gir jeg gjerne noen kroner.

Er det sånn at han kan sy på ett par ekstra borrelåser på klærne også?

Kanskje jeg tar med turskoene mine i samme slengen, sålen er begynt å løsne litt i kantene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjøper et sett med trykknapper, ligger det så å si alltid et sett med anslag som du bruker sammen med en hammer som du selv må ha. 

Her er baksiden av en tipakning med Prym "Anorak" 15mm (artnr 390 302):

5aa1870aedaac_PrymAnorak15mmtrykknapp(P3081380).thumb.JPG.c77041953f3a4eba84b84fcf9be838aa.JPG

Tanga kan du kjøpe hvis du ikke har hammer :) Hulltakeren og de 4 anslagene samt plastholderen de festes i, ligger alle i settet. Det koster ca 100,- :) Men du må vel sjekke om størrelsen passer din knapp, da .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, KimH skrev:

Skomakeren på Åsane senter er veldig behjelpelig og grei pris og, fikset del glidelåser osv til meg kjapp og ☺

Støtter denne... skomakeren som holder til på Åsane senter, midt på EPA siden der polet var/er... er utrolig dyktig og billig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Sjekket Prym Anorak 15mm (se noen poster opp), den er mindre enn knappene nederst på Keb-buksen min. Prym Anorak 12mm har samme størrelse på hann- og hunndel som 15mm. Så da vet du hva som ikke passer ;) 

Men det burde ikke være vanskelig, jeg sjekket mot Norrøna-buksene, en Rab-bukse, en Arc'teryx mfl og stort sett alle hadde samme størrelse som gikk om hverandre (unntaket var en Bergans-bukse som faktisk passet til Prym Anorak). Stikker du innom en sy-/hobby-butikk, tipper jeg de kan hjelpe deg temmelig kjapt. :thumbsup:

Endret av a_aa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.