Gå til innhold
  • Bli medlem

Forbedre pakkposer til plugger og teltstenger etc⛺️


Memento mori

Anbefalte innlegg

IMG_1440.thumb.JPG.9b72e9bcdc4761e3c73ef53b0a8719fb.JPGMange telt kommer uten låser på posene, spesielt de til plugger og stenger. Disse må knytes. Om dette er for å spare penger eller vekt vet jeg ikke, men i noen tilfeller tror jeg det er vekt, for å må målet komme under en magisk grense feks 2,0 kg.

Når ting er utslitt/ødelagte, og skal resirkuleres. Så sjekker jeg alltid om de er clips, reimer eller låser på disse. Votter-hansker-sekker har ofte slike.  Disse tar jeg av og har i en eske i boden. Da har jeg et lite utvalg når noe skal lages eller forbedres. 

9F37656D-633E-47A9-A3BF-8D98D3A5CF9C.thumb.jpg.facf5fbd5035344d0aa465e75a80211c.jpg

Har du ikke et lite lager kan de kjøpes på ebay for ca 2-4 kr stk.  2 hullstypen typen. Vær OBS på hvilke materiale de er laget av om du kjøper på e-bay, finnes i metall og div plast typer.

Da slipper du å knyte disse posene. Bruker også 8-talls knute på tråden, slik at den kan enkelt knytes opp om jeg må bytte eller trenger tråden på turen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig bra. Gjør det samme selv og har også samlet et greit utvalg av diverse låser og spenner. Tar også vare på web reimer som skjæres av fra kassabelt utstyr. Kjekt å ha.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en liten detalj jeg la merke til da jeg kjøpte noen sånne låser nylig:

Den til venstre, tillater en dobbel tråd gjennom samme hullet, slik at man f.eks kan trekke igjennom "en løkke" hvis endene er sydd fast.

Den til høyre, tillater kun to enkelttråder gjennom hullet, slik at man må ha et tau med to løse ender for å kunne tre disse på låsen.

Endret av Epletre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng

Tips:

Jeg lager alltid TO knuter på enden av alle slike tråder, med ca en cm mellom!

For når du drar låsen helt til enden på snoren, vil det dermed alltid være en cm snor igjen med en knute på, slik at du lett får tak i enden med votter.

Lager en slik ekstra knute på alle mine sekker, klær og poser, så er det med en gang mye mer vottevennlig ;)

(Dvs. på snorer som allerede har en knute fra før, lager jeg bare en ny en cm innenfor den på enden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.