Gå til innhold
  • Bli medlem

Sekk til junior


Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk!

Er det noen her inne som har erfaring med Osprey Ace 50L til tenåringer?

Skal kjøpe større sekk til sønnen min på 13 og vurderer Deuter fox 40, Osprey Ace 50 evt andre forslag. 

Noen som har noe erfaring med tilsvarende situasjon ?

Jeg ønsker at sekken skal være så god at han sliter den ut.

Tror kanskje 40 L blir litt liten til å vokse i/med.

 

Endret av Aslak Smeland
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det avhenger jo først og fremst av hva sekken skal brukes til. Vi er stort sett på overnattingsturer, og gjerne over litt lengre tid. Min 11 åring har Deuter Fox 40, men skal nok få en større sekk ganske snart. 40l beholdes til sitt bruk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12-åringen har Osprey Ace 38 og 9-åringen har Deuter fox 40. Begge sitter godt på, men jeg synes Osprey sin er bedre å pakke så jeg liker Osprey-sekken best.

Eldstemann har hatt sin sekk siden han var 9, til en tenåringen tror jeg jeg heller ville gått for 50-literen. Jeg kan gå litt med sekkene til ungene her, men veldig behagelig er det ikke da den blir for kort til meg - jeg er ikke spesielt høy (164).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gode erfaringer med Osprey Ace i flere størrelse. Sekkene er fleksible med tanke på reguleringsmuligheten av rygglengde, de er slitesterke og har ikke hørt altfor mange klager på bærekomforten heller! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For vår del så ble det Osprey-sekk til guttungen på 8 fordi skulderremmene er lengre fra hverandre på toppen.

På den gamle Bergans-sekken så var skulderremmene for tett inntil hverandre og det resulterte i «gnagsår» på siden av halsen når vi gikk lengre turer.

Dette gjaldt særs på sommertid når han gikk med t-skjorte.

Kjøpte Osprey Ace 38, denne var fin i størrelsen til han (8 år).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ospray Ace! Vår 11-åring har den, hatt den et par år. 8-åringen er for liten, han bruker Deuter 30. Men! Ospray har geniale løsninger ift Deuter og lavere egenvekt. Jeg angrer stort på Deuter kjøpet etter at vi fikk Osprey i hus....gå for den! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergans helium har justerbar rygglengde og skal passe fra ca 160 cm og er en god del lettere enn Osprey Ace også. Finnes både i 40 og 55 liters versjon. Lurer på om ikke dette blir neste sekk til junior. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte Osprey Ace 50 i går, det blir en spennende sesong med nye sekker til begge ungene, Bergans til jentungen på 10 og Osprey til guttungen på 13.

Startet teletsesongen i Gjøvdalsheiene mellom Gjøvdal og fyresdal for 2 helger siden og det gav mersmak, snø er absolutt ingen hindring.

Sykt morro å få testet ut multifuelen også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Du har sikkert kjøpt ny sekk, men her er uansett mine erfaringer med Deuter. Har brukt Fox 30 til eldstemann på 9 år her, men skal opp i størrelse nå. Fox sitter bra, gode justeringsmuligheter, synes den har tålt en god del. Men noe høy egenvekt som andre nevner. Vurderer Osprey Ace 50 som neste her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.